درمان لیزر موهای زائد بیکینی نیاز به تراشیدن، اپیلاسیون یا اصلح با نخ را از بین می برد. به شما این امکان را می دهد که در عرض چند جلسه 10-15 دقیقه از آزادی یک خط بیکینی صاف لذت ببرید. لیزر موهای زائد بیکینی ایمن و بدون درد است، اگرچه ممکن است بلافاصله پس از درمان کمی قرمزی و سوزش را تجربه کنید. در واقع می توان گقت لیزر بیکینی با سرعت بسیاری به عنوان یکی از محبوب ترین روش ها برای رفع موهای زائد بدون درد شناخته شده است. در ادامه این نوشته از وب سایت مرکز لیزر مادام لیزر به سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهیم.

 لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

عموما موهایی که در ناحیه تناسلی رشد می کنند به چالش بزرگی برای افراد تبدیل می شوند. موهایی که حتی در صورت اصلاح هم با روش های مختلف و روتین، شما را دچار چالش و درد می کنند. به همین دلیل است که لیزر بیکینی پیشنهاد می شود. این روش درمانی طولانی ترین گزینه برای حذف موهای زائد است. بر خلاف روش های دیگر مانند اپیلاسیون شما با سرعت با موهای زائد مواجه نمی شوید.

شما هیچ اجباری ندارید که زمان بسیاری را برای رفع این موها بگذارید. لیزر موهای زائد در زمان، هزینه و انرژی شما صرفه جویی می کند. لیزر موهای زائد یک راه عالی برای کاهش خطر رشد موهای زائد است که در این قسمت از بدن رایج است.

شاید بدانید که موهای زائد با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنند، بنابراین لیزر برای از بین بردن کامل موهای زائد به چندین روش درمانی نیاز دارد. چرخه رشد مو شامل سه مرحله است و لیزر بیکینی تنها زمانی موثر است که مو در مرحله رشد فعال باشد.

جلسات درمانی متعدد (با فاصله چند هفته) تضمین می کند که هر مو در هنگام رشد از بین می رود. لیزر موهای زائد برای افراد با هر نوع پوستی جواب می دهد، اما افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهترین نتایج را می بینند.

 

لیزر موهای زائد بیکینی

 

قبل از انجام لیزر بیکینی باید چه کار کنیم؟

قبل از این که برای جلسه درمان خود مراجعه کنید، باید تمامی روش های اپیلاسیون مانند، کرم های موبر، استفاده از ژیلت، موم زدن و غیره را کنار بگذارید. چرا که این روش ها می توانند پایه فولیکول مو را که توسط لیزر ما هدف قرار می گیرد، از بین ببرند. همچنین توصیه می شود قبل از قرار درمانی، از کرم ضد آفتاب در ناحیه درمان استفاده کنید. ناحیه درمان را حداقل 24 ساعت قبل از نوبتتان با تیغ ژیلت اصلاح کنید. لیزر موهای زیر سطح پوست شما را پیدا می کند و فولیکول های موی خارجی ممکن است در این فرآیند اختلال ایجاد کنند.

در روزهای منتهی به درمان، باید از مصرف برخی داروها مانند رقیق‌کننده‌های خون و استامینفون اجتناب کنید. دقت داشته باشید که اگر می خواهید پوست خود را به هر روشی برنزه کنید، قبل از انجام درمان با لیزر این کار را انجام ندهید.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

لیزر بیکینی، درمانی است که برای همه افراد مفید است. درمان این ناحیه تنها ده تا ۱۵ دقیقه طول می کشد. بنابراین شما حتی می توانید در وقت های آزاد یا مرده خود هم نوبت را هماهنگ کنید. بدانید که زمان زیادی را صرف این کار نحواهید کرد. وقتی برای درمان خو د می روید، پرستار یا متخصص از یک ژل استفاده می کند. سپس دستگاه لیزر را روی پوست شما می چرخاند. نور لیزر، به ریشه می رود تا موهای زیر پوست شما را از بین ببرد. این لیزر درمانی به فولیکول مو در ناحیه مورد نظر آسیب می رساند که رشد مو در آینده را مهار یا به تاخیر می اندازد. در نتیجه، هرگز نباید نگران موهای ریز و زیر، خراشیدگی و غیره باشید.

لیزر موهای زائد پا و یا لیزر سایر نقاط بدن یک درمان بدون درد است که ایمن و موثر بودن آن ثابت شده است. پس از قرار ملاقات، ممکن است در چند ساعت اول متوجه کمی قرمزی و سوزش شوید، اگرچه این بدان معناست که لیزر کار خود را انجام داده است. در ادامه نکته مهم تر این است که از کرم های ضد آفتاب هم برای این ناحیه استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که همه موها با لیزر بیکینی به یکباره پاک نمی شوند.

این خود به دلیل چرخه رشد مو است. نکته مهم تر این که خط بیکینی یک ناحیه بسیار هورمونی است. در نتیجه، موهای ناحیه تناسلی به جلسات بیشتری برای برداشتن نیاز دارند. بسته به رنگ پوست، بافت و رنگ مو و همچنین هورمون ها، ممکن است از ۶ تا ۱۲ جلسه نیاز داشته باشید.

لیزر موهای زائد بیکینی

آیا این روش درمانی درد دارد؟

بزرگ ترین مزیت لیزر بیکینی برای موهای زائد این است که خیلی دردناک نیست. اکثر بیماران فقط ناراحتی جزئی را احساس می کنند. اکثرا با احساس ضربه زدن یک نوار لاستیکی به پوست مقایسه می شود. قبل از عمل، تکنسین لیزر شما از روش های خنک کننده برای تسکین پوست استفاده می کند. این میزان درد را کاهش می دهد. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم متورم شدن یا قرمز شدن پوست در چند ساعت اول بعد از یک جلسه معمول است. آلوئه ورا معمولاً تمام چیزی است که برای تسکین و آرامش پوست نیاز دارید. برخی از بیماران نیز ممکن است در ساعات پس از درمان دچار خارش جزئی شوند.

برنامه های مراقبتی پس از لیزر بیکینی

برای کاهش عوارض جانبی، باید برنامه مراقبت های بعدی مناسب را دنبال کنید. افرادی که به ناحیه تحت درمان اهمیتی نمی دهند ممکن است عوارض جانبی شدیدتری مانند جای زخم و تاول را تجربه کنند. در روزهای بعد از درمان، باید لباس های گشاد بپوشید. همچنین باید از استخرها، جکوزی ها، اتاق های بخار و سایر فعالیت هایی که ممکن است باعث تعریق بیش از حد می شوند خودداری کنید. برای آماده سازی هر جلسه باید به آرامی پوست را لایه برداری کنید و از آب بسیار داغ یا سرد خودداری کنید. نکته مهم دیگر این که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت مادام لیزر ما به بررسی نکاتی در ارتباط با لیزر بیکینی پرداختیم. اگر فکر می کنید برای لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی خود آماده هستید حتما این راهنما را مطالعه کنید و از مشاوره متخصصان در مرکز لیزر موهای زائد در شهرک راه آهن ما بهره ببرید.

منبع:

BREAKING THE TABOO OF BIKINI LASER HAIR REMOVAL