لیزر موهای زائد شامل استفاده از لیزر با قدرت بالا برای حمله به ریشه های مو، تخریب فولیکول ها و وزیکول های مو است. به طوری که موها دیگر نمی توانند رشد کنند. تقریباً هر کسی می‌تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد، اما این لیزر برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند مؤثرتر است. زیرا دستگاه لیزر موهای زائد برای آزادسازی انرژی در محل با ملانین طراحی شده است. اگر تصمیم  به انجام لیزر موهای زائد دارید در ادامه این نوشته از مادام لیزر را دنبال کنید.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی و پزشکی است که نتایج عالی را در کاهش دائمی موهای زائد برای بسیاری از نواحی بدن ارائه می دهد. از نظر بالینی ثابت شده است که پوستی بدون مو را برای شما به ارمغان می آورد. لیزرهای پیشرفته پزشکی یک پرتو نور در طول موج خاصی تولید می کنند که رنگدانه ملانین مو را هدف قرار می دهد. سپس ملانین این انرژی را جذب کرده و به گرما تبدیل می کند. در نتیجه گرما فولیکول مو را از بین می برد و موها را برای همیشه از بین می برد. هر چه ملانین بیشتر باشد، لیزر موثرتر خواهد بود.

هنگامی که فولیکول مو از بین رفته است، رشد موها در آینده تقریبا غیرممکن می شود. لیزر موهای زائد بدن و صورت بی خطر و موثر است. این یک جایگزین عالی و طولانی مدت برای افرادی است که با رفع موهای زائد خود مشکل دارند.

برای دریافت خدمات لیزر موهای زائد صورت کلیک کنید…..!

لیزر مو های زائد

آیا لیزر مو دائمی است؟

روش های لیزر موهای زائد برای دستیابی به حذف دائمی موهای در حال رشد پس از چندین جلسه تایید شده اند و تعداد خاص درمان ها مربوط به پوست و نوع مو است. به طور کلی نیاز به ۳ تا ۵ جلسه دارد. برای برخی افراد این مدت زمان بیشتر می شود. از آنجایی که چرخه رشد مو سه مرحله دارد: دوره رشد، دوره رگرسیون، دوره استراحت، فقط موها در دوره رشد می توانند به طور موثر حذف شوند. پس نیاز به درمان در مراحل مختلف است.

لیزر موهای زائد دردناک است؟

لیزر موهای زائد واقعاً یک روش دردناک نیست. بیشتر افراد گزارش می کنند که درد آن بسیار کمتر از روش های دیگر مانند اپیلاسیون است. تجربه شما می تواند به بزرگی ناحیه درمان و مدت زمان جلسه بستگی داشته باشد. بیشتر جلسات فقط چند دقیقه طول می کشد. همانطور که دستگاه کار می کند، هوای خنک را در ناحیه درمان می دمد تا درد را کاهش دهد. اگر این اتفاق افتاد که متوجه درد شدید، پزشک شما می‌تواند شدت لیزر را کاهش دهد. همچنین می توانید از کرم بی حس کننده در ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

چند جلسه برای موثر بودن درمان لازم است؟

اغلب بیماران اثرات درمان را پس از اولین جلسه مشاهده می کنند. با این حال، برای دستیابی به اثرات کاملی که به دنبال آن هستید، ممکن است به جلسات متعدد نیاز داشته باشید. به طو رکلی بین ۵ تا ۷ جلسه برای نتیجه مثبت در زمینه حذف موهای زائد با لیزر نیاز است. لیزر موهای زائد روی موهای در حال رشد فعال عمل می کند، بنابراین درمان مداوم برای حذف موهای جدید ضروری است. توصیه می کنیم برای تعیین دقیق تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مورد نظرتان، از مشاوران متخصص ما در مادام لیزر کمک بگیرید.

لیزر مو های زائد

آیا لیزر موهای زائد بر تعریق تأثیر می گذارد؟

به طور خلاصه خیر! فولیکول های مو و غدد عرق دو بافت مجزا هستند، مو از فولیکول مو رشد می کند، در حالی که غدد عرق در کنار آن قرار دارند. لیزر فقط بر روی ملانین موجود در فولیکول مو عمل می کند، در حالی که غدد عرق ظرفیت لیزر را جذب نمی کنند و به غدد عرق آسیب نمی رسد. لیزر فولیکول‌های مو را از بین می‌برد، به طوری که موها دیگر رشد نمی‌کنند، اما غدد عرق را از بین نمی‌برند و هیچ اثر نامطلوب دیگری بر بدن انسان ندارند. بنابراین لیزر موهای زائد بر تعریق تأثیر نمی گذارد.

آیا این روش درمانی امن است؟

بله دستگاه های لیزر موهای زائد توسط سیستم بهداشتی بین المللی تایید شده اند و ده ها هزار درمان موفق در سراسر جهان داشته اند. انرژی لیزر به طور انتخابی توسط ملانین در فولیکول مو جذب می شود و بدون آسیب به پوست اطراف به آسیب حرارتی تبدیل می شود. پوست انسان یک ساختار نسبتا سبک است، متخصصان زیبایی پلاستیک آزمایش‌های بالینی نشان دادند که در مقابل یک لیزر قدرتمند، پوست یک سلفون شفاف است، بنابراین لیزر می‌تواند بسیار هموار از طریق فولیکول مو عمیق پوست، زیرا فولیکول مو دارای مقدار زیادی از پوست است.

بنابراین ملانین می تواند مقدار زیادی انرژی لیزر را جذب کند و در نهایت به انرژی گرمایی تبدیل شود، باعث افزایش دمای فولیکول مو، رسیدن به هدف تخریب عملکرد فولیکول مو شود. در این فرایند پوست انرژی لیزر را جذب نمی کند. بنابراین خود پوست هیچ آسیبی نخواهد دید.

قبل از درمان چه چیزهایی باید بدانم؟

اگر پوست آفتاب سوخته، آسیب دیده یا ریشه ها قرمز، متورم یا خارش دارید، توصیه می شود لیزر موای زائد را کمی عقب بیاندازید. در این زمان، برداشتن مو باعث آسیب فولیکول مو و عفونت می شود. بیمارانی که از دیابت، بیماری های پوستی، واریس یا سایر بیماری های جدی رنج می برند برای رفع موهای زائد مناسب نیستند.

لیزر مو های زائد

مراحل لیزر موهای زائد

برای انجام لیزر، باید مراحلی را طی کنید. در ابتدا لازم است موها را با تیغ اصلاح کنید. این کار باعث می شود، نور لیزر در هنگام فعالیت جذب موهای سطح بدن نشود. برای کاهش درد می توانید از ژل استفاده کنید. با خاصیت خنک کنندگی، حداکثر محافظت پوست را بدست می آورد. ناراحتی در روند حذف موهای زائد به حداقل می رسد. ژل را پاک کنید، با آب تمیز کنید، پوست را آبرسانی کنید و ضد آفتاب بزنید. تا یک هفته پس از برداشتن موهای زائد، از صابون و سایر لوازم آرایشی قلیایی استفاده نکنید.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت کلینیک پوست، مو و لیزر مادام لیزر ما به بررسی لیزر موی زائد پرداختیم و سوالات مهم شما را پاسخ دادیم. پس از برداشتن مو، ناحیه تحت درمان ممکن است قرمزی و تورم خفیف، حساسیت پوست و احساس گرما یا خارش داشته باشد. اگر احساس درد کردید، برای کاهش درد از یخ استفاده کنید.جهت استفاده از خدمات لیزر موهای زائد در شهرک راه آهن از وب سایت بازدید نمایید

منبع:

Laser hair removal