تعداد جلسات لیزر موهای زائد و بهترین فاصله زمانی بین آن ها

شاید به جرات بتوان گفت که لیزر یکی از تاثیرگذارترین روش‌ هایی است که برای از بین بردن موهای زائد بدن به صورت دائمی می‌ توانید به سراغ آن بروید. اما به شرطی که قوانین و اصول آن رعایت شده باشد. به خاطر همین است که ما تاکید داریم به کلینیک‌ های معتبر مراجعه کنید تا آن ها برایتان توضیح دهند که با توجه به رنگ موها و شرایط بدنی که دارید، تعداد جلسات لیزر موهای زائد باید برایتان چقدر باشد و بهترین فاصله زمانی بین آن ها چقدر است.

ما در این مطلب به صورت کلی این موضوع را برایتان توضیح می‌ دهیم تا با آگاهی بیشتری به سراغ انجام این کار بروید. هرچقدر که اطلاعاتتان در این مورد بیشتر باشد، قطعا به نتایج بهتر و ماندگارتری می ‌رسید و هزینه‌ هایتان هم هدر نخواهد رفت.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

اگر می‌ خواهید لیزر موی زائد را به عنوان یک روش تاثیرگذار انتخاب کنید، تعداد جلسات اهمیت بسیار زیادی دارد. از طرفی از آنجایی که شما به صورت جلسه‌ ای هزینه پرداخت می‌ کنید، باید بدانید که قرار است چقدر پول صرف انجام این کار کنید. عوامل مختلفی هستند که تعداد جلسات لیزر را تحت تاثیر قرار می‌ دهند. مثلاً رنگ موها، نوع پوست، قدرت دستگاه لیزر و ناحیه رویش مو می‌ تواند در این موضوع اثرگذار باشد و تعداد جلسات لیزر را تغییر دهد.

تجربه افراد و واکنش بدنی آن ها نسبت به درمان با لیزر هم متفاوت است. افرادی که می‌ خواهند رشد موهای زائد خود را به طور کامل متوقف کنند، معمولاً بین ۴ تا ۶ جلسه باید لیزر انجام دهند. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، این است اگر قبل از اینکه تعداد جلسات تعیین شده را به اتمام برسانید، رشد موهایتان متوقف شد، باز هم باید جلسات را تکرار کنید. در غیر این صورت موها دوباره بازگشت خواهند داشت.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

تعیین فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد بدن چیزی نیست که خودتان بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید، زیرا بدن شما با دیگری متفاوت است. اما چیزی که ما توضیح می‌ دهیم، معمولاً برای اکثریت افراد کاربرد دارد. معمولا بهترین حالت این است که فاصله زمانی بین جلسات لیزر برای شما بین ۴ تا ۶ هفته باشد. این مورد هم بستگی به شرایط سرعت رشد مو و ضخامت آن ها دارد که پزشک متخصص باید آن را تعیین کند.

پزشک معمولاً چرخه فعال رشد فولیکول مو را برای شما محاسبه می‌ کند. با در نظر گرفتن این چرخه تعیین می‌ کند که فاصله بین جلسات لیزر برای شما باید چقدر باشد تا بتوانید به بهترین نتیجه ممکن برسید. معمولاً در جلسات اول فاصله کمتر است. مثلاً بعد از یک ماه یا همان ۴ هفته شما باید به کلینیک مراجعه کنید. زیرا موهای جدید به اندازه کافی بعد از جلسه قبلی رشد داشته‌ اند و بلند شده‌ اند و دستگاه می‌ تواند ریشه آن ها را به درستی تشخیص دهد.

در جلسات بعدی پزشک تشخیص می‌ دهد که شما باید چقدر فاصله ایجاد کنید. در واقع فاصله‌ ای را برای شما تعیین می‌ کند تا مطمئن شود که نتایج خوبی می‌ گیرید و موهای جدید به اندازه کافی رشد کرده‌ اند. از آنجایی که رشد موهای زائد بعد از چند جلسه کمتر می‌ شود، در نتیجه فاصله بین جلسات هم افزایش پیدا می‌ کند. مثلاً ممکن است بعد از چند جلسه فاصله به ۸ هفته یا بیشتر هم برسد.

بهترین فاصله زمانی بین جلسات لیزر

اگر بخواهیم در مورد همه دستگاه‌ ها همچون لیزر الکساندرایت یا لیزر الکس دایود دیاموند پلاس اظهار نظر کنیم و به یک میانگین برسیم، باید بگوییم بهترین و مناسب‌ ترین فاصله زمانی که می‌ تواند بین جلسات لیزر وجود داشته باشد، بین ۳۰ تا ۴۵ روز است. یعنی در این دوران چرخه رشد موی شما کامل شده است و مجدد موها رشد می‌ کنند. البته نکته مهمی وجود دارد که باید به آن دقت کنید. اگر ناحیه‌ای از پوست شما به شدت حساس باشد، ممکن است نیاز باشد که این فاصله زمانی را بیشتر کنیم. اما معمول‌ ترین و نرمال‌ ترین فاصله‌ ای که می‌ توانیم بین هر جلسه در نظر بگیریم، همین عددی بود که اعلام کردیم.

اگر شما به کلینیک تخصصی لیزر همچون مادام لیزر مراجعه کنید، در جلسات مشاوره، پزشک وضعیت موها و پوستتان را بررسی می‌ کند. همچنین، به شما خواهد گفت که چه تعداد جلسه با چه فاصله‌ ای برایتان مناسب‌ تر است‌.

اثرات کم شدن یا زیاد شدن فاصله بین جلسات لیزر

اینکه ما تاکید داریم فاصله بین جلسات لیزر باید درست انجام شود، به خاطر اثراتی است که می‌ تواند روی نتیجه درمانی داشته باشد. اگر فاصله این جلسات از چیزی که باید، کمتر باشد، یعنی پوست نتوانسته خودش را بازسازی کند و لیزر باعث ایجاد عوارض جانبی می‌ شود. مثلاً سوختگی، حساسیت و التهاب را ایجاد می‌ کند و پایدار ماندن نتایج کمتر خواهد بود. اگر فاصله بین جلسات بیش از حد زیاد باشد، موهای جدید وارد چرخه رشد می‌ شوند و اثر لیزر در جلسه قبلی از بین می‌ رود. سپس نتیجه درمانی شما کندتر و ضعیف‌ تر می‌ شود و باید تعداد جلسات لیزر را بیشتر کنید.

جمع‌ بندی

از بین بردن موهای زائد دغدغه‌ ای است که خیلی از افراد مخصوصاً خانم‌ ها با آن چالش دارند و به دنبال راهی می‌ گردند که هر طور که شده، بتوانند به صورت دائمی از شر آن ها خلاص شوند. ما در این مبحث به طور کامل برای شما صحبت کردیم که اگر لیزر را انتخاب کنید، چه تعداد جلسه‌ ای می‌ تواند برایتان مفید باشد و باعث شود که شاهد کاهش رشد موها باشید و اینکه فاصله بین جلسات باید چگونه و چقدر تعیین شود. در نتیجه اکنون می‌ توانید با آگاهی بیشتری به سراغ انجام این روش بروید. در مرکز لیزر مادام لیزر بهترین خدمات لیزر موهای زائد را دریافت خواهید کرد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای