09926262619

تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد چیست؟

تفاوت فناوری IPL با لیزر  :اصلاح مداوم، کندن و اپیلاسیون یک راه خسته کننده و دردناک برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. هر سه کار زیادی را می طلبند، و معمولاً هنوز با نتایج غیر قابل توجه (و رشد مجدد سریع) روبرو می شوید. هنگامی که تمام روش های خسته کننده حذف موهای زائد را تمام کردید، می توانید به دو گزینه مراجعه کنید، لیزر موهای زائد (LHR) و درمان با نور پالسی شدید (IPL).در این نوشته ما می خواهیم بدانیم تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد چیست؟

برای دریافت خدمات لیزر موهای زائد کلیک کنید

تفاوت فناوری IPL با لیزر

تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد چیست؟

هم لیزر موهای زائد (LHR) و هم نور پالسی شدید (IPL) از نور برای خلاص شدن از شر موهای زائد استفاده می کنند. این نور به جلوگیری از رشد طولانی مدت مو کمک می کند و این گزینه ها را برای مردم بسیار جذاب می کند. بسیاری از مردم فکر می کنند این روش های حذف موهای زائد یکسان هستند. آنها مشابه هستند، اما از فناوری یکسانی استفاده نمی کنند و نتایج یکسانی را تولید نمی کنند. بنابراین اگر به فکر انتخاب لیزر موهای زائد یا IPL هستید، ابتدا باید بفهمید کدام یک برای شما مناسب است.

لیزر موهای زائد و نور پالس شدید یا IPL برای سال‌ها روش برتر برای رفع موهای زائد طولانی مدت بوده است. با استفاده از فناوری پیشرفته، دستیابی به نتایج طولانی مدت با لیزر و IPL بسیار آسان تر از هر روش درمانی دیگری است.

آیا IPL و لیزر موهای زائد یکی هستند؟

در بررسی تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد، باید گفت که بسیاری این دو را اشتباه می گیرند. IPL لیزر نیست. هر دوی آنها از نور استفاده می کنند اما شباهت ها در اینجا به پایان می رسد. بسیاری از مردم نمی دانند که تفاوتی بین IPL و لیزر حذف موهای زائد وجود دارد. تفاوت بین لیزر موهای زائد و IPL بسیار است. اگر می‌خواهید بین درمان ها تصمیم بگیرید در ادامه این راهنما تفاوت ها را برای شما بیان می کنیم.

آشنایی با لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد فتوترمولیز انتخابی (SPTL) است. عنصر مهم در لیزر موهای زائد تطبیق طول موج های خاص نور و مدت زمان پالس با ریشه مو است. ریشه مو، ملانین موجود در فولیکول مو است. ملانین یک رنگدانه طبیعی است که در پوست ما وجود دارد. نکته مهم برای ایمنی و راحتی، انرژی لیزر تنها در فولیکول متمرکز شده و جذب می شود، بنابراین از ناحیه بافت پوست اطراف جلوگیری می کند. این فرآیند با از بین بردن ریشه مو عمل می کند. این کار از جریان خون به فولیکول جلوگیری می کند و رشد مو را به مدت طولانی از کار می اندازد.

تفاوت فناوری IPL با لیزر

آشنایی با روش حذف موهای زائد IPL

ما می خواهیم بدانیم که تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد چیست؟ پس باید با این روش نیز آشنا شویم. فناوری IPL که به عنوان فناوری نور پالسی شدید نیز شناخته می شود، در واقع یک درمان لیزری نیست. در مقایسه با لیزر موهای زائد، از طیف گسترده ای از نور با طول موج های متعدد استفاده می کند. این بدان معناست که انرژی غیرمتمرکز بیشتری در اطراف ناحیه مو و پوست دارد. نور مانند فلاش دوربین است که در یک منطقه بزرگ در برابر پرتو نور متمرکز لیزر پخش می شود.

بررسی تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد

هم لیزر و هم IPL از نور برای تخریب فولیکول مو و جلوگیری از رشد بیشتر استفاده می کنند. با این حال، نوع نور و فناوری مورد استفاده برای ارائه نور کاملاً متفاوت است. از این رو درمان ها، روند و نتایج یکسان نیستند. طول موج IPL به عمق لیزر نفوذ نمی کند. همانطور که گفته شد تفاوت اصلی لیزر و IPL در نوع نور است. دستگاه های لیزر نوع بسیار خاصی از طول موج نور را ارائه می دهند که هدفمند و متمرکز است. طول موج نوری که به یک جهت می رود نوری قوی و بسیار موثر ایجاد می کند. ماشین‌های IPL طیف وسیعی از طول‌موج‌ها را برای ایجاد یک فلاش نور ارائه می‌کنند، مانند فلاش روی دوربینی که ناحیه بزرگ‌تری را پوشش می‌دهد. این امر قدرت درمان را کاهش می دهد و باعث نتایج کمتر موثر می شود.

در اینجا بخوانید: لیزر موهای زائد صورت چگونه انجام می گیرد؟

منطقه هدف یکی از تفاوت های اساسی

همان طور که می دانید هدف ما در این نوشته بررسی این مطلب است که تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد چیست؟ یکی از تفاوت ها در منطقه هدف است. هنگامی که نور وارد پوست می شود، توسط رنگدانه ملانین موجود در فولیکول مو جذب می شود. جذب نور فولیکول مو را گرم می کند و چرخه رشد مو را قطع می کند. نور متمرکز در لیزر هدف را پیدا کرده و به فولیکول مو شلیک می کند. با نور مستقیم موثر، فقط فولیکول مو توسط لیزر مورد اصابت قرار می گیرد. از سوی دیگر، در حالی که IPL با نور گسترده‌تر و پراکنده‌تر عمل می‌کند، دمای بحرانی فولیکول مو را نمی‌توان به این آسانی بدست آورد.

ایمنی روی پوست در تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد

IPL با استفاده از نور پراکنده نیز باعث می شود که بافت اطراف نور را جذب کند. در حالی که نور به اندازه لیزر متمرکز نیست، برای گرم کردن اهداف عمیق تر، IPL نیاز به استفاده از سطوح انرژی بالاتر دارد. این انرژی توسط بافت اطراف نیز جذب می شود. و می تواند منجر به آسیب های پوستی مانند سوزش، هیپرپیگمانتاسیون، تاول و زخم شود. با لیزر به عنوان تنها یک طول موج هدف استفاده می شود، نفوذ عمیق تر رخ می دهد. انرژی مستقیماً فولیکول مو را هدف قرار می دهد و توسط کروموفورهای دیگر در مسیر پرتو جذب نمی شود، بنابراین پوست اطراف تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

تعداد جلسات مورد نیاز

مو در چرخه های مختلف رشد می کند. و لیزر و IPL فقط می توانند فولیکول های مو را در مرحله خاصی به نام فاز آناژن درمان کنند. از آنجایی که لیزر نمی تواند تعیین کند کدام مو در کدام مرحله از چرخه رشد قرار دارد، لیزر فقط می تواند 10 درصد از فولیکول های فعلی مو را از بین ببرد. از این رو توصیه می شود برای بهترین نتیجه 6 تا 8 جلسه لیزر موهای زائد انجام شود. IPL با نور ضعیف تر و پراکنده تر کار می کند. از این رو، فولیکول های موی کمتری را می توان در هر جلسه از بین برد و  جلسات بیشتری برای درمان نیاز است.

تفاوت فناوری IPL با لیزر

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی این سوال پرداختیم که  تفاوت فناوری IPL با لیزر برای حذف موهای زائد چیست؟ لیزر از پرتو نور قوی تری استفاده می کند، ممکن است فکر کنید IPL ایمن تر است. با این حال لیزر فقط فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و بر خلاف IPL، بر بافت پوست اطراف تأثیر نمی گذارد. با توضیحات بیشتری که ارائه شد در نهایت می توانید انتخاب کنید کدام روش برای شما بهتر است. جهت دریافت خدمات لیزر موهای زائد در شهرک راه آهن از سایت ما بازدید نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای