09926262619

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

لیزر به عنوان یکی از موثرترین روش‌ های از بین بردن موهای زائد شناخته می‌ شود. خیلی از افرادی که به کلینیک‌ های تخصصی لیزر مراجعه می‌ کنند تا موهای زائد را از بین ببرند، کاملاً به این روش امیدوار هستند. لیزر یکی از بهترین روش‌ های موجود است اما به شرطی که درست و اصولی انجام شود و قوانین آن رعایت گردد. حال سوال مهمی که خیلی از افراد می‌ پرسند و بابت آن نگرانی دارند، این است که آیا لیزر موهای زائد درد دارد و می‌ توانیم درد آن را تحمل کنیم یا نه؟ با ما همراه باشید تا به طور کامل به پاسخ این سوال برسید.

دردناک بودن لیزر موهای زائد

از همین اول می‌ خواهیم به سوال پرتکرار شما پاسخ دهیم. قبل از اینکه راجع به این موضوع صحبت کنیم، باید بگوییم که همه روش‌ هایی که برای از بین بردن موهای زائد به صورت ریشه ای انجام می‌ شود، با درد همراه هستند. اما میزان درد آن ها با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه نباید انتظار داشته باشید که بدون هیچ دردی موهای تان از بین برود‌. لیزر به عنوان یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد درد کمی را ایجاد می‌ کند. این روش کاملاً ایمن است اما با مقداری درد همراه است اما نه دردی که نتوانید آن را تحمل کنید.

در بسیاری از کلینیک‌ ها فناوری لیزر موهای زائد درجه یک را استفاده می‌ کنند و در نتیجه شما می‌ توانید با آرامش خاطر بیشتری پروسه درمان را طی کنید. یعنی دردی که احساس می‌ کنید خیلی کمتر خواهد بود. مثلاً دستگاه کندلا جزو دستگاه‌ هایی است که یک سیستم خنک کننده خیلی قوی و پیشرفته دارد. کاهش حس گرما و افزایش حس خنکی باعث می‌ شود که میزان درد به حداقل برسد؛ تا حدی که درد آن از اپیلاسیون هم کمتر می‌ شود.

علت درد لیزر موهای زائد

سوال پرتکرار دیگر این است که اصلاً چرا لیزر باید درد ایجاد کند. زمانی که شما به سراغ این روش می‌ روید، دستگاه لیزر باعث تولید انرژی گرمایی خیلی بالا می‌ شود. انرژی گرمایی که از طریق دستگاه به پوست بیمار می‌ رسد. بعد از انتقال انرژی، عصب‌ هایی زیر پوست وجود دارند که به طور کامل تحریک خواهند شد و شما در محل تحت درمان درد زیادی را احساس می‌ کنید. اما یک سری از عوامل هستند که می‌ توانند این درد را کمی افزایش یا کاهش دهند.

  • رنگ پوست بیمار
  • نقاط مختلف پوست
  • آستانه تحمل درد بیمار
  • جنسیت
  • مقاومت پوست
  • تکنولوژی و فناوری ساخت دستگاه لیزر
  • رعایت دستورالعمل‌ های قبل از لیزر
  • استفاده از راه‌ های کاهش درد
  • طول موج مورد استفاده برای پرتو لیزر

لیزر موهای زائد

میزان دردی که شما در نقاط مختلف بدنتان تجربه می‌ کنید با دیگر قسمت‌ ها متفاوت است. هر چقدر که ضخامت پوست شما بیشتر باشد، میزان درد شما هم کمتر خواهد بود. مثلاً اگر شما بخواهید موهای زائد پشت لب را لیزر کنید، درد آن از لیزر چانه، زیر چانه و حتی گونه‌ ها کمتر است. یا مثلاً لیزر در ناحیه زیر بغل از قسمت‌ هایی مانند ساق دست یا بازو درد بیشتری دارد. لیزر بیکینی و ساق پا از ران پا نیز درد بیشتری خواهد داشت. معمولا هر چقدر که ناحیه مورد نظر استخوانی تر باشد، درد آن به مراتب بیشتر خواهد بود. زیرا به عصب‌ ها نزدیک‌ تر است‌.

از عوامل دیگری که می‌ تواند روی درد لیزر موهای زائد بدن اثرگذار باشد، نوع دستگاه است. دستگاه‌ ها خیلی متفاوت هستند. هر کدام از آن ها متناسب با رنگ پوست و صلاح دید پزشک انتخاب می‌ شوند. همه این دستگاه‌ ها سیستم خنک کننده دارند اما قدرت خنک کنندگی آن ها با یکدیگر متفاوت است. ما در این قسمت چند مورد از بهترین دستگاه‌ های لیزر را به شما معرفی می‌ کنیم که درد کم تری را ایجاد می‌ کند.

الکساندرایت

یکی از بهترین دستگاه‌ هایی که بیشتر از همه طرفدار دارد، دستگاه لیزر الکساندرایت است که برای پوست‌ های روشن خیلی عالی عمل می‌ کند و شما را سریع تر به نتیجه می‌ رساند. مدل کندلا هم یکی از بهترین مدل‌ ها است که یک سیستم خنک کنندگی خیلی قوی دارد و شما خیلی راحت می‌ توانید قطر تابش لیزر را هم تغییر دهید و بیمار درد زیادی را احساس نمی‌ کند.

دستگاه دایود

از دیگر دستگاه‌ های خیلی پیشرفته لیزر الکس دایود دیاموند پلاس است که طول موج آن به ۸۱۰ نانومتر می‌ رسد و برای پوست تیره گزینه مناسب‌ تری است. بهترین مدل آن هم وکتوز است. یک سیستم خنک کنندگی دارد اما ما توصیه می‌ کنیم اگر جزو افرادی هستید که آستانه دردتان پایین‌ تر است، این دستگاه را انتخاب نکنید.

دستگاه ان دیاگ

این دستگاه هم در کلینیک لیزر موهای زائد وجود دارد. طول موج آن بلندتر است. برای بیماران و پوست تیره‌ تر انتخاب می‌ شود که نسبت به دایود درد کمتری را ایجاد می‌ کند اما عملکرد آن نسبت به دایود ضعیف‌ تر است. حال شما هستید که با نظر پزشکتان تصمیم می‌ گیرید، کدام مورد را می‌ خواهید انتخاب کنید.

جمع‌ بندی

استفاده از روش لیزر می‌ تواند خیلی تاثیرگذار باشد و موهای زائد شما را به یکباره کمتر کند. اما اینکه این روش را درست و اصولی انجام دهید، تاثیر بسیار زیادی در نتیجه خواهد داشت. از طرفی مسئله درد لیزر موهای زائد موضوعی است که خیلی‌ ها بابت آن نگرانی دارند. ما در این مقاله به طور کامل برای شما راجع به درد لیزر صحبت کردیم و گفتیم چه عواملی می‌ تواند میزان درد را تغییر دهد و چه دستگاه‌ هایی درد بیشتر یا کمتری دارند.

مرکز لیزر مادام لیزر می‌ تواند در این زمینه به خوبی شما را راهنمایی کند. شما قبل از هر چیزی می‌ توانید با پزشکان و متخصصین ما صحبت کنید و مشاوره بگیرید. با توجه به نوع بدنتان و رنگ موهای زائد به شما توصیه می‌ کنند کدام روش را انتخاب کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید و اثرگذاری آن برایتان خیلی بیشتر باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای