علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

لیزر موهای زائد جزو روش‌ های خیلی پرطرفدار برای از بین بردن موهای بدن است. شما با چند جلسه می‌ توانید از شر خیلی از موهای زائد خلاص شوید و احساس راحتی داشته باشید، زیرا دیگر مجبور نیستید روش‌ های وقت گیری مانند تیغ، اپیلاسیون و مواردی از این قبیل را امتحان کنید. اما گاهی اوقات ممکن است موهای زائد بعد از لیزر دوباره بازگشت داشته باشند. سوال اینجاست که علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست و چه دلایلی باعث این اتفاق می‌ شود. با ما همراه باشید تا راجع به این موضوع توضیحاتی را برایتان ارائه دهیم.

دلایل مختلف برای برگشت موهای زائد بعد از لیزر

ممکن است شما هم تجربه کرده باشید که چند جلسه لیزر موهای زائد بدن را پشت سر می‌ گذارید اما متوجه می‌ شوید که موها برگشت داشته‌ اند. اصلی‌ ترین علتی که برای برگشت موهای زائد بعد از لیزر وجود دارد، این است که درمان اثرگذاری ناقص داشته است. یعنی نتوانسته به طور کامل به فولیکول‌ های مو آسیب وارد کند و همین باعث شده که موها به صورت نصفه و نیمه دوباره سر جای خودشان برگردند.

زمانی که شما لیزر انجام می‌ دهید، همه فولیکول‌ ها در یک فاز رشد قرار ندارند. به خاطر همین بعضی از آنها به طور کامل از بین می‌ روند اما بعضی دیگر دوباره بر می‌گردند. حال سوال اینجاست که چه علت‌ هایی باعث می‌ شود این اتفاق را تجربه کنید.

اختلالات هورمونی

اولین دلیلی که برای برگشت موهای زائد می‌ توانیم نام ببریم، اختلالات هورمونی است. اگر هورمون‌ های شما اختلال داشته باشد، رشد مو و فولیکول‌ ها به طور کامل تحریک می‌ شود و ممکن است این اختلالات هم افزایش پیدا کند. مثلاً خانم‌ های باردار جزو افرادی هستند که بیشتر این وضعیت را تجربه می‌ کنند و تولید هورمون‌ های بدن آن ها هم دچار تغییرات و تحولات می‌ شود. همچنین، یک سری از افراد که در سن نوجوانی لیزر انجام داده‌ اند، سنشان بالا می‌ رود، تغییرات هورمونی پیدا می‌ کنند و موهای زائد آن ها دوباره برگشت می‌ کند.

زمان و تعداد جلسات لیزر

از دیگر عواملی که باعث برگشت موهای زائد می‌ شود، تعداد جلسات و زمان لیزر است. اگر میزان ملانین در بدن شما زیاد باشد، فولیکول‌ ها به خوبی از کار می‌ افتند. در نتیجه بعد از لیزر نتایج خوبی را شاهد هستید و رشد آنها متوقف می‌ شود. برای اینکه میزان ملانین در بدنتان بالا باشد، حتماً باید تعداد جلسات و زمانی که لیزر انجام می‌ دهید، درست انتخاب شده باشد.

برگشت موهای زائد بعد از لیزر

رنگ مو یا پوست

از دیگر دلایلی که باعث برگشت موها بعد از انجام لیزر در کلینیک موهای زائد می شود، رنگ مو یا پوست افراد است. رنگ مو یا پوست شما نشان می‌ دهد که تا چه حد لیزر برایتان می‌ تواند موثر واقع شود. لیزر روی موهای مشکی تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر موی بدن شما سفید باشد یا موی بور داشته باشید، معمولاً به نتایج خوبی نمی‌ رسید.‌ از طرفی اگر موهای مشکی داشته باشید و پوست بدنتان روشن باشد؛ لیزر راحت‌تر موها را تشخیص می‌ دهد و نتیجه بهتری می‌ گیرید.

کیفیت لیزر

گاهی اوقات همه مواردی که در بالا گفتیم، مشکلی ندارند اما کیفیت لیزر مناسب نیست. یعنی دستگاهی که برای شما استفاده شده، خیلی پیشرفته نیست یا به مراکز معتبری برای لیزر مراجعه نکرده اید. گاهی اوقات نداشتن تجربه کافی اپراتور هم می‌ تواند اثراتی روی بدنتان داشته باشد.

شدت نور و حرارت آن می‌تواند تا حد زیادی به فولیکول‌ ها آسیب وارد کند و آنها را از بین ببرد. در نتیجه اینکه کیفیت لیزر شما مناسب باشد، می‌ تواند تغییرات زیادی را ایجاد کند که به مهارت اپراتور و نوع دستگاه بستگی دارد. هر چقدر که شما هزینه بیشتری را صرف کنید، قطعاً نتیجه بهتری می‌ گیرید.

مدت زمان برگشت موهای زائد بعد از لیزر

حال سوالی که وجود دارد، این است که اگر قرار است بعد از لیزر، موهای زائد دوباره برگردند، چه مدت زمانی این اتفاق می‌ افتد؟ یعنی چند وقت بعد از لیزر شاهد این اتفاق هستیم؟ بعد از اینکه شما لیزر انجام می‌ دهید، موهای زائد بدنتان دوباره رشد می‌ کند. رشد مجدد این موها بعد از این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلاً اثربخشی درمان، نوع مو و رنگ پوست می‌ تواند تا حد زیادی در این قضیه تاثیرگذار باشد. بعد از اینکه شما درمان اولیه را انجام می‌ دهید، موهایتان دوباره در فاز رشد قرار می‌ گیرند اما با این تفاوت که ظاهر آن ها روشن‌ تر و ظریف‌ تر است.

زمانی که درمان‌ ها و جلسات بعدی را انجام می‌دهید و تعداد جلسات افزایش پیدا می‌ کند، مقدار از بین رفتن موها افزایش پیدا می‌ کند و رشد آنها کم می‌ شود. در حالت کلی بعد از اینکه هر جلسه لیزر به اتمام می‌ رسد، دوباره موهای شما رشد می‌ کند. بعد از اینکه چند روز سپری می‌ شود، دوباره دچار ریزش خواهند شد.

نتیجه مطلوب از لیزر موهای زائد

اگر شما از دستورالعمل‌ ها و نکات توصیه شده درست پیروی کنید و از کندن موها جلوگیری کنید یا در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید، درمان شما نتیجه بسیار عالی خواهد داشت و موهای زائد به بدنتان برنمی‌ گردد.
البته که شما هرگز نباید این انتظار را داشته باشید که موهای شما در جلسات اول به طور کامل از بین برود.

در جلسات اول فقط فولیکول مو ها آسیب می‌ بینند و دوباره موها رشد می‌ کنند اما رشد آن ها ضعیف‌ تر است. بعد از چند جلسه رشد موها متوقف می‌ شود اما اگر متوجه شدید بعد از طی کردن یک بازه زمانی طولانی و جلسات درمانی متعدد باز هم موها بازگشت داشته‌، باید با پزشک متخصص خود در این باره صحبت کنید. شاید ایرادی در کار وجود دارد که چنین شرایطی را رقم زده است.

سخن پایانی

لیزر و از بین بردن موهای زائد یکی از بهترین اقداماتی است که می‌ توانید در صرفه‌ جویی زمان و هزینه به خوبی انجام دهید. ما در این مبحث به شما گفتیم که چرا بعد از اینکه لیزر انجام می‌ دهید، باز هم موهایتان برگشت می‌ کند و چه مشکلاتی می‌ تواند این اتفاق را رقم بزند. در هر صورت اگر می‌ خواهید از لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را بگیرید، به کلینیک‌ های معتبر مراجعه کنید. کلینیک تخصصی مادام لیزر می‌ تواند یکی از بهترین گزینه‌ ها باشد. این مجموعه افزون بر لیزر موهای زائد در زمینه بوتاکس در شهرک راه آهن نیز فعالیت دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای