09926262619

لیزر موهای زائد چه تاثیری بر روی پوست دارد؟

تاثیر لیزر موهای زائد :لیزر موهای زائد همانند بقیه روش های درمانی لیزر مثل لیزر صورت یا لیزر موهای زائد بیکینی در مدت کوتاه محبوبیت زیادی پیدا کرد. لیزر موهای زائد یک روش درمانی است که از یک وسیله با پرتو متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. در طی این نوع لیزر، این دستگاه نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود.

انرژی نور به گرما تبدیل می شود. سپس به کیسه های لوله ای شکل در پوست یا همان فولیکول های مو که مو تولید می کنند آسیب می رساند. این آسیب رشد مو در آینده را مهار یا به تاخیر می اندازد. موضوع امروز ما در وبسایت مادام لیزر در ارتباط با لیزر موهای زائد چه تاثیری بر روی پوست دارد، است.

لیزر موهای زائد چه کاربردی دارد؟

اگرچه لیزر موهای زائد به طور موثر رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد. اما معمولا منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی شود. چندین روش درمانی برای حذف اولیه موهای زائد مورد نیاز است و همچنین ممکن است به درمان های دیگری نیز نیاز باشد. این نوع لیزر برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است. اما می توان آن را با موفقیت برای انواع پوست استفاده کرد.

 

خطر آسیب به پوست چه زمانی بیشتر می شود؟
تاثیر لیزر موهای زائد

این نوع لیزر برای کاهش موهای زائد استفاده می شود. مکان های اصلی هنگام انجام لیزر درمانی شامل پاها، زیر بغل، لب بالایی، چانه و خط بیکینی است. با این وجود، درمان موهای ناخواسته تقریباً در هر ناحیه ای به جز پلک یا ناحیه اطراف آن امکان پذیر است. به این نکته توجه داشته باشید که لیزر درمانی در پوست دارای خالکوبی نباید انجام شود.

چه عواملی موفقیت این نوع لیزر تاثیر می گذارد؟

رنگ مو و نوع پوست در موفقیت این نوع روش درمانی تاثیر دارد. اصل اساسی این است که رنگدانه مو، نه رنگدانه پوست، باید نور را جذب کند. لیزر باید تنها به فولیکول مو آسیب برساند و در عین حال از آسیب به پوست جلوگیری کند. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست – موهای تیره و پوست روشن – بهترین نتایج را به همراه دارد.

👈 بیشتربخوانید: پاک کردن تاتو با لیزر چقدر زمان می برد و چند جلسه نیاز دارد؟

خطر آسیب به پوست چه زمانی بیشتر می شود؟

خطر آسیب به پوست زمانی بیشتر می شود که تضاد کمی بین رنگ مو و پوست وجود داشته باشد. اما پیشرفت در فناوری پزشکی و درمانی، این نوع لیزر را به گزینه ای برای افرادی که پوست تیره تری دارند تبدیل می کند. لیزر موهای زائد برای رنگ‌هایی که نور را به خوبی جذب نمی‌کنند موثر است: خاکستری، قرمز، بلوند و سفید. با این حال، گزینه های لیزر درمانی برای موهای رنگ روشن همچنان در حال توسعه هستند.

چه کسانی می توانند  لیزر را انجام دهند؟

هر فردی که موهای زائد در بدن خود داشته باشد می تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. این فرآیند معمولا معرف یک عمل زیبایی است. انجام این کار ممکن است ظاهر یا پوست شما را بهبود بخشد. گاهی اوقات با وجود انجام این نوع روش درمانی، رشد دوباره موها ناشی از:

  • هیرسوتیسم، زمانی که زنان در مناطقی که مردان معمولاً دارای مو هستند، موهای تیره یا ضخیم می‌شوند.
  • هیپرتریکوزیس، زمانی که مردان یا زنان موهای زائد در هر نقطه از بدن خود رشد می کنند.

این شرایط ممکن است نتیجه موارد زیر باشد:

  • برخی داروها، از جمله استروئیدهای آنابولیک و قرص های ضد بارداری.
  • عدم تعادل هورمونی، به ویژه افزایش سطح تستوسترون یا آندروژن.
  • اختلالات ارثی، بیماری هایی که از طریق ژن ها از والدین به فرزندان منتقل می شوند.
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS).
  • تومورهایی که هورمون تولید می کنند.

لیزر درمانی در چه نوع پوستی موثرتر است؟

لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای ضخیم، تیره و پوست روشن دارند موثرتر است. تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو باعث می شود موها گرما را راحت تر جذب کنند. ممکن است برای افرادی که پوست تیره یا موهای بلوند، خاکستری، سفید یا قرمز دارند، به خوبی کار نکند.

لیزر موهای زائد
تاثیر لیزر موهای زائد

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

قبل از انجام این نوع لیزر با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد از این روش اجتناب کنید اگر:

  • حامله هستید
  • داروهای خاصی مانند درمان آکنه مصرف می کنید.
  • تبخال تناسلی (HSV-2) دارید یا مستعد ابتلا به تبخال هستید.
  • اسکارهای کلوئیدی داشته باشید.
  • سرطان پوست داشتید.

چگونه باید برای لیزر موهای زائد آماده شوم؟

در هفته‌های منتهی به انجام لیزر درمانی تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید. برنزه شدن پوست به طور طبیعی یا مصنوعی می‌تواند اثربخشی این نوع لیزر را کاهش دهد. همچنین منجر به عوارض جانبی شود.

دو تا سه روز قبل از درمان ناحیه ای را که درمان می شود اصلاح کنید. درمان‌های این نوع لیزر در مناطقی که موها بلندتر از یک دانه برنج هستند، کارایی ندارند. پس از شروع درمان، از اپیلاسیون، موچین و کندن مو در نواحی تحت درمان خودداری کنید.

آیا این نوع لیزر بی خطر است؟

لیزر موهای زائد معمولا برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. فقط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با تجربه باید این روش را انجام دهد.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض جانبی احتمالی این نوع لیزر عبارتند از:

  • تاول
  • سوزش ناحیه لیزر شده
  • شیوع تبخال
  • هایپرپیگمانتاسیون، نواحی از پوست که تیره تر از پوست اطراف هستند.
  • هیپوپیگمانتاسیون، مناطقی از پوست که روشن تر از پوست اطراف هستند.
  • عفونت ها

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

نتایج این نوع لیزر بیشتر از اصلاح، اپیلاسیون، موچین یا کندن دوام دارند. برخی از افراد لیزر موهای زائد را به الکترولیز ترجیح می دهند. الکترولیز از یک سیم نازک برای از بین بردن فولیکول های مو با جریان الکتریکی استفاده می کند. مزایای این نوع لیزر نسبت به الکترولیز عبارتند از:

  • درمان های کمتر
  • درد کمتر در طول درمان
  • کاهش خطر رشد موهای درونی

اثرات این روش درمانی چقدر طول می کشد؟

اکثر مردم بعد از اولین درمان بین 10 تا 25 درصد کاهش رشد مو را مشاهده می کنند. بعد از تمام درمان‌هایتان، ممکن است تا چندین ماه یا سال دیگر رشد مو نداشته باشید.

✍ پیشنهاد مادام لیزر: لایه برداری و پاکسازی پوست با لیزر

لیزر موهای زائد
تاثیر لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

این فرآیند لیزر درمانی دائمی نیست. بعید است که این روش تمام موها را در مرحله رشدشان هدف قرار دهند. برخی از موها دوباره رشد می‌کنند، اما معمولاً روشن‌تر و نازک‌تر از قبل هستند.

سخن آخر

امروز ما در ارتباط با تاثیر یک نوع از روش های درمانی با لیزر و ویژگی های آن صحبت کردیم. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برخی از دستگاه های لیزر را برای استفاده خانگی تایید کرده است. بدون نظارت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با تجربه، خطر استفاده نادرست یا آسیب افزایش می یابد. اگر لیزر موهای زائد را در خانه انجام می دهید از عینک های محافظ استفاده کنید. همچنین برای دریافت خدمات لیزر موهای زائد در شهرک گلستان کلیک کرده و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

🎇منبع:

The effect of laser hair removal

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای