شستن صورت بعد از لیزر موهای زائد

رعایت دستورالعمل‌ های بعد از لیزر اهمیت بسیار زیادی در نتیجه کارتان دارد. سوالی که خیلی از شما می‌ پرسید، این است که چه مراقبت‌ هایی را باید بعد از لیزر انجام دهیم؟ آیا اجازه داریم صورت یا بدنمان را بعد از لیزر شستشو دهیم؟ یکی از سوال‌ های پرتکرار اما مهم است که باید به طور دقیق به آن پاسخ داده شود تا نه تنها از لیزر نتیجه خوبی بگیرید، بلکه پوستتان هم آسیب نبیند. با ما همراه باشید تا درباره شستن صورت بعد از لیزر اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

شستن صورت بعد از لیزر

از همین اول به سراغ اصل مطلب می‌ رویم و برایتان توضیح می‌ دهیم که بعد از لیزر موهای زائد آیا اجازه دارید صورت را بشویید یا خیر. پوست صورت به شدت حساس است. بعضی از پوست‌ ها حساس‌ تر هستند و واکنش بیشتری نسبت به شرایط مختلف نشان می‌ دهند. به خاطر این حساسیت بالا ما توصیه می‌ کنیم که هرگز ریسک نکنید.

بعد از اینکه لیزر موهای زائد را انجام دادید، سعی کنید که تا ۲۴ ساعت آب به پوست صورتتان نخورد تا در این دوران پوستتان بتواند خودش را بازیابی کند و ورم و قرمزی آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در مورد پوست بدن هم باید این موضوع را رعایت کنید‌. البته که حساسیت پوست بدن نسبت به صورت کمتر است اما به هر حال بهتر است که ریسک نکنید و اپراتور لیزر حتماً این نکات را به شما توضیح خواهد داد.

مراقبت از پوست صورت بعد از لیزر

بعد از اینکه لیزر موهای زائد بدن یا صورت را انجام می‌ دهید، باید یک سری نکات مراقبتی از جمله اجتناب از شستن صورت بعد از لیزر را یاد بگیرید. نکات مراقبتی که به شما کمک می‌ کند نتیجه درمانتان بهتر باشد و پوستتان آسیب نبیند. این نکات شامل موارد زیر هستند:

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

حدالامکان در معرض نور خورشید نباشید. نور خورشید بعد از لیزر امکان سوزاندن پوست و تحریک آن را دارد و آسیب پوستی را افزایش می‌ دهد. سطح ورم و قرمزی آن را بالا می‌ برد و ممکن است لکه‌ هایی روی پوستتان ایجاد شود. اگر از کلینیک تخصصی لیزر خارج شوید و در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، پوست آسیب می‌ بیند. حتماً یک کلاه لبه‌ دار و کرم ضد آفتاب داشته باشید.

شستن صورت بعد از لیزر

نوشیدن آب

آب زیاد مصرف کنید. اگر شما در روتین روزانه به اندازه کافی آب بنوشید که معمولاً چند هفته قبل از لیزر هم این موضوع خیلی مورد تاکید قرار می‌ گیرد، سطح رطوبت پوستتان حفظ می‌ شود و خشکی پوست کمتر اتفاق می‌ افتد.

استفاده از روغن و کرم ترمیم کننده

حدا الامکان سعی کنید که پوستتان خشک نماند. زیرا اگر بعد از لیزر پوستتان خیلی خشک شود، سطح آسیب به آن افزایش پیدا می‌ کند. البته کاملاً طبیعی است که بعد از این پروسه درمانی پوست از حالت طبیعی کمی خشک‌ تر باشد. به خاطر همین است که توصیه می‌ کنیم روغن‌ هایی مانند روغن زیتون یا ویتامین ای را برای مرطوب کردن سطح پوست صورت استفاده کنید.

استفاده نکردن از کرم آرایشی

هرگز و هرگز کرم‌ های آرایشی استفاده نکنید. این کرم‌ ها یک سری ترکیبات شیمیایی دارند که سطح التهاب پوست را افزایش می‌ دهند. گاهی اوقات باعث ایجاد لکه می‌ شوند و باعث می‌ شوند که بعد از استفاده از آن ها حس سوزش بیشتر شود‌.

اجتناب از شستن صورت بعد از لیزر

بعد از لیزر موی زائد نباید صورتتان را با آب گرم بشویید. یعنی بعد از اینکه ۲۴ ساعت طی می‌ شود، اجازه دارید به صورتتان آب بزنید. نباید از آب گرم استفاده کنید. آب گرم سطح دما را افزایش می‌ دهد، میزان آسیب دیدگی و سوزش را بالا می‌ برد. از طرفی پوست صورت نسبت به دیگر نقاط بدن حساسیت بیشتری دارد‌. پس باید بیشتر از آن مراقبت کنید. پس حتماً حواستان باشد که صورت را با آب گرم نشویید.

برنزه نکردن پوست

بعد از لیزر هرگز به سراغ برنزه کردن پوست نروید. در این دوران احتمال سوختگی پوست افزایش پیدا می‌ کند. زیرا پوستتان نازک و حساس شده است. در نتیجه برنز کردن هرگز روش مناسبی نیست. از طرفی کرم‌ های آرایشی که بعد از برنز باید استفاده کنید یا دستگاه سولاریوم یا حمام آفتاب همگی نتیجه لیزر شما را به تعویق می‌ اندازد و باعث می‌ شود که موهای زائد به خوبی از بین نرود. علاوه بر اینکه عوارض پوستی بسیار شدید و جبران ناپذیری هم خواهد داشت.

حذف نکردن موهای زائد از ریشه

موهای زائد خود را هرگز از ریشه نکنید. اگر در پروسه درمان لیزر هستید، هرگز موها نباید از ریشه کنده شود‌‌. مثلاً از دستگاه‌ هایی مانند اپیلیدی استفاده نکنید. صورت را بند نیندازید. از موم استفاده نکنید. زیرا اگر آن ها را از ریشه بکنید، اثرگذاری لیزر تا حد زیادی کم می‌ شود و باید تعداد جلسات را افزایش دهید.

پس سعی کنید که صبور باشید و این دوران را تحمل کنید تا موهای صورت و بدنتان به طور کامل از بین بروند‌. اگر شما به مجموعه مادام لیزر مراجعه کنید، مشاورین این مجموعه به طور کامل در این زمینه برایتان توضیح می‌ دهند و خواهند گفت که باید چه نوع مراقبت‌ هایی را رعایت کنید و بعد از چه مدتی اجازه شستشوی پوست صورت و بدنتان را دارید. در نتیجه از هر گونه آسیب جلوگیری می‌ شود و بهترین نتیجه را از لیزر می‌ گیرید.

سخن آخر

لیزر یکی از محبوب‌ ترین روش‌ ها برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن است. شما می‌ توانید این روش را به عنوان یکی از اثرگذارترین‌ شیوه امتحان کنید اما به شرطی که اصول مراقبتی آن را رعایت کنید. زیرا اگر آگاهی کافی نداشته باشید و مثلاً در معرض نور آفتاب قرار بگیرید یا به سرعت به پوستتان آب بزنید، پوست دچار آسیب می‌ شود و ممکن است اثراتی مانند لک روی آن ایجاد گردد که به راحتی از بین نمی‌ رود.

مزیت مراجعه به مرکز لیزر دهکده المپیک یعنی مادام لیزر این است که تمامی توضیحات در اختیارتان قرار داده می‌ شود. یعنی می‌ دانید که دقیقاً باید از چه کرم‌ هایی استفاده کنید و چه اصول مراقبتی را رعایت کنید تا به بهترین نتیجه برسید و مشکلی برای پوست تان ایجاد نشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای