09926262619

علت کبودی بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد در بخش های مختلف بدن یکی از روش های دائمی برای از بین بردن مو ها است. این روش ها مانند سایر تکنیک ها می تواند عوارضی با خود همراه داشته باشید. در کل باید گفت که این روش هیچ عارضه جانبی ندارد. جز یک احساس گرمای خفیف. با این حال برای برخی افراد می تواند همراه با چالش های بیشتری باشد. یکی از این مشکلات کبودی است. اما چرا رخ می دهد؟ در ادامه این نوشته از وب سایت مادام لیزر می خواهیم بدانیم علت کبودی بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

لیزر دست، لیزر پا، لیزر زیر بغل و سایر بخش های بدن، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. عوارض جانبی بالقوه این کار عبارتند از:

  • آسیب به بافت طبیعی پوست
  • گزگز
  • تغییر رنگدانه پوست
  • سوزش و خارش
  • درد مشابه آفتاب سوختگی
  • تاول
  • تورم بیش از حد
  • جای زخم
  • کبودی پوست

هر کدام از این موارد ممکن است در ناحیه درمان ظاهر شوند. می تواند چند روز یا چند ساعت طول بکشد. همان طور که دیدید یکی از این عوارض، کبودی پوست است. این عارضه می تواند چند ساعت یا چند روز طول بکشد. سوالی که پیش می آید این است که علت کبودی بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

کبودی پس از لیزر موهای زائد

کبودی ناشی از لیزر موهای زائد یکی از عوارض حانبی خود محدود کننده است که کمی غیر عادی به نظر می رسد. زمانی که پزشکان از این شرایط آگاهی داشته باشند، می توانند  به راحتی آن را مدیریت کنند. زمانی که لیزر موهای زائد بدن به خوبی انجام شود این عوارض کمتر می شود و این به معنای کارایی بالاتر، ایمنی نیاز به انتخاب دقیق لیزر، مدت زمان پالس بهینه و جریان مناسب است. عوارض جانبی در کل به نوع پوست، محل درمان، سیستم لیزر، مجموعه پارامتر های مختلف و دانش اپراتور بستگی دارد. اگر ارائه دهندگان پزشکی آموزش دیده نباشند می تواند منجر به بروز مشکلاتی شود. از این رو بهتر است به کلینیک مادام لیزر مراجعه کند.

کبودی پس از لیزر موهای زائد

علت کبودی بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

سیستم لیزر موهای زائد، ملانین فولیکولی را هدف قرار می دهد. از این رو شانس قابل توجهی برای آسیب ایپدرمی یا پوستی را در فرایند کار فراهم م یکند. کبودی ناشی از لیزر موهای زائد به عنوان یکی از عوارض غیر عادی شناخته می شود. آمارها نشان می دهد که تنها در ۷ درصد موارد می تواند با لیزر رخ دهد. این مشکل برای بیمارانی که پوست تیره تر دارند و برای درمان اندام های خاصی از بدن بیشتر از سایر موارد دیده می شود. میزان این عارضه با توجه به نوع پوست، تغییرات فصلی و سابقه بیمار می تواند متفاوت باشد.

دلایل مختلفی برای کبودی می تواند موجود باشد. همان طور که اشاره کردیم یکی از دلایل آن استفاده نکردن از دستگاه لیزر مناسب پوست است. اگر شما قبل از لیزر، مشاوره درستی دریافت نکنید ممکن است دستگاه مناسبی برای نوع پوست شما انتخاب نشود. از این رو منجر به کبودی ناشی از لیزر می شود.

علت کبودی بعد از لیزر موهای زائد تنها به دلیل دستگاه رخ نمی دهد. یکی دیگر از مهم ترین دلایل که به آن اشاره کردیم، عدم توانایی و دقت کافی اپراتور لیزر است. به همین دلیل است که باید اشاره داشت، این عارضه طبیعی نیست و به صورت نرمال رخ نمی دهد. به همین دلیل حتما نیاز به مشاوره های قبل از انجام لیزر موهای زائد است.

در ادامه مقاله ی علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد را هم مطالعه کنید

برای جلوگیری از کبودی پوست باید چه کار کنیم؟

برای این که از آسیب های پوستی و کبودی جلوگیری شود، بهتر است مراقبت های قبل و بعد از لیزر را انجام دهید. این روند مراقبتی می تواند به صورت زیر باشد:

  • ممنوعیت سولار و آفتاب گرفتگی
  • عدم استفاده از کرم یا لوسیون قبل از لیزر
  • استفاده از ژیلت برای شیو کردن قبل از لیزر موهای زائد بدن
  • پاک کردن کرم بی حسی پس از انجام لیزر موهای زائد

رعایت کردن این موارد و مراجعه به مراکز معتبر می تواند کبودی پس از لیزر موهای زائد را کاهش دهد.

سخن نهایی

یکی از روش های حذف موهای زائد بدن، لیزر است. عوارض مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آن ها کبودی است. در این نوشته از وب سایت مادام لیزر، ما به بررسی علت کبودی بعد از لیزر موهای زائد پراختیم. برای این که دچار عوارض ناشی  از لیزر مانند کبودی نشویم، بهتر است به مراکز معتبر مراجعه شود. مادام لیزر با متخصصان خود می تواند کمک زیادی به شما کند و سیستم لیزر را با مشاوره به بهترین شکل ارائه کند.

منبع:

red bumps after laser hair removal

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای