09926262619

آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ایمن است؟

قرنطینه ناشی از ویروس کرونا به ما آموخته است که انجام بسیاری از کارها در خانه می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. اما وقتی صحبت از استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد می شود، سوال شماره یک ما این نیست که چقدر در هزینه یا زمان صرفه جویی می کنیم، بلکه این است که آیا لیزر موهای زائد در خانه بی خطر است؟ در ادامه این نوشته به این سوال پاسخ می دهیم که آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ایمن است؟

لیزر موهای زائد خانگی

حذف دائمی موهای زائد

دستگاه های لیزر موهای زائد با از بین بردن فولیکول مو عمل می کنند. اما مو به صورت چرخه‌ای رشد می‌کند و لیزرها فقط در طول چرخه فعال رشد مو به فولیکول‌ها آسیب می‌زنند. بنابراین چندین درمان با فاصله حدود یک ماه طول می کشد تا به طور کامل رشد مجدد مو متوقف شود. برای برخی از افراد، لیزر موهای زائد کاملاً دائمی نیست. ممکن است هر سال یا بیشتر به یک درمان نگهدارنده نیاز داشته باشید تا از رویش موهای سرگردان جلوگیری کنید.

استفاده از دستگاه های لیزر خانگی

ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که  آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ایمن است؟ در این زمینه کمی با دستگاه ها آشنا می شویم. دو نوع دستگاه خانگی برای رفع موهای زائد وجود دارد. یکی یک لیزر واقعی است و دیگری از نور پالسی شدید استفاده می کند. هر دو نوع موها را از بین می‌برند و هر دو نسبت به دستگاهی که در مطب متخصص پوست پیدا می‌کنید، قدرت کمتری دارند. این هم خوب و هم بد است. از یک طرف، با قدرت کمتر، مسئولیت کمتری به همراه دارد. استفاده از این دستگاه‌ها برای آماتورها در خانه بی‌خطر است، بنابراین لازم نیست نگران باشید که در این زمینه با مشکل مواجه می شوید.

اما با قدرت کمتر، اثربخشی کمتری نیز حاصل می‌شود: دستگاه‌های خانگی به خوبی مدل‌های حرفه‌ای کار نمی‌کنند. پوشاندن مناطق زیادی – مانند یک پا کامل – با دستگاه های کوچک خانگی دشوار است. دستگاه ها ممکن است آنقدر قوی نباشند که بدن یا پا کاملاً بدون مو شوند.

در این رابطه بخوانید: انواع دستگاه لیزر موهای زائد

آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ایمن است؟

لیزر موهای زائد در خانه نسبتا بی خطر است. شرکت‌هایی که دستگاه‌های لیزر خانگی را تولید می‌کنند، آن را با پیکربندی‌های کمتر، سوئیچ‌های ایمنی، کنترل‌های ساده و قدرت کمتری برای تضمین ایمنی شما مجهز می‌کنند. با این حال، می توانید با پیروی از دستورالعمل های دفترچه راهنمای دستگاه لیزر خود و سایر اقدامات احتیاطی که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد، ایمنی خود را تضمین کنید.

ایمن بودن یا نبودن درمان لیزر موهای زائد خانگی بستگی به دستگاه مورد استفاده دارد. بر اساس پروژه ای که توسط Godfrey Town و Caerwyn Ash انجام شده است، برای اینکه یک دستگاه لیزر به عنوان ایمن برای استفاده خانگی طبقه بندی شود، باید شامل موارد زیر باشد:

استفاده آسان بدون آموزش

استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی باید بدون آموزش آسان باشد. استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی باید بدون آموزش آسان باشد.

آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ایمن است؟ – تاثیر بالینی

یک دستگاه مؤثر بالینی دستگاهی است که شرایط موجود را بهبود می بخشد. دستگاه لیزر موهای زائد خانگی باید بتواند مقدار قابل توجهی از موها را از بین ببرد و رشد موهای جدید را به تاخیر بیندازد.

ایمنی برای چشم

با دستگاه های ساطع کننده نور، مانند لیزر، خطرات چشمی به احتمال زیاد رخ می دهد. برای جلوگیری از این امر، دستگاه باید ارزیابی خطر چشمی را داشته باشد. ارگان هایی مسئول تضمین ایمنی دستگاه های لیزر هستند و این وظیفه آنهاست که از ایمن بودن دستگاه های لیزر خانگی نیز اطمینان حاصل کنند. از این رو در زمان خرید بهتر است به این موارد توجه داشته باشید.

پیروی از دستورالعمل ها برای ایمنی بیشتر

ما در این نوشته می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ایمن است؟ برای داشتن ایمنی هر چه بیشتر اصولی ترین کار پیروی از دستورالعمل های دستگاه است. بزرگترین خطر دستگاه های خانگی این است که استفاده از این فناوری بدون نظارت اتفاق می افتد. این می تواند فوق العاده خطرناک باشد، به خصوص برای کودکان خردسالی که اتفاقاً تجهیزات والدین خود را در دست می گیرند.

مهم است که قبل از ادامه، دستورالعمل ها را به طور کامل بخوانید. همچنین باید اطلاعاتی در مورد انواع پوست و مو وجود داشته باشد که دستگاه می تواند به طور موثر درمان کند. برخورد یکسان با همه دستگاه ها اشتباه است و همیشه باید به مواردی مانند مدت زمان توصیه شده جلسات، تنظیمات شدت، توصیه های پوست و مو و روش های آماده سازی پیشنهادی توجه کنید.

به طور کلی، همیشه باید ناحیه ای را که می خواهید درمان کنید، اصلاح کنید و با دقت تنظیم نور را به حجم مناسب تغییر دهید. برخی از دستگاه‌ها نیز ممکن است استفاده از نوعی لایه‌بردار را در بین درمان‌ها به منظور کاهش خطر رشد موهای داخل بدن توصیه کنند.

آیا لیزر موهای زائد در منزل موثر است؟

پس از بررسی این مطلب که آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ایمن است یا خیر، می خواهیم میزان تاثیر را بدانیم. سوال دیگری که اکثر مردم می پرسند و مربوط به موارد فوق است این است که چگونه می توانم با استفاده از دستگاه های لیزر خانگی برای رفع موهای زائد به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنم؟ برای پاسخ به این سوالات، به خاطر داشته باشید که به دلایل ایمنی، دستگاه های لیزر موهای زائد طراحی شده برای مصارف خانگی به اندازه دستگاه های لیزری که در کلینیک یا مطب متخصص پوست خود پیدا می کنید، قدرتمند نیستند.

نابراین برای به دست آوردن همان نتایجی که با مراجعه به کلینیک یا سالن زیبایی به دست می آورید، باید تلاش و جلسات درمانی خود را دو یا سه برابر کنید. ثانیا، دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی کوچک‌تر از دستگاه‌هایی هستند که در یک کلینیک پیدا می‌کنید. پس نمی‌توانند یک‌باره منطقه قابل توجهی از پوست شما را در طول جلسات حذف موهای شما بپوشانند.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی این سوال پرداختیم که آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی ایمن است؟ ما چند اقدام ایمنی برای حذف موهای زائد با لیزر در خانه که باید رعایت کنید را بیان نموده ایم. در واقع توصیه برای درمان های رفع موهای زائد صورت مراجعه به کلینیک برای خدمات حرفه ای است.

جهت دریافت خدمات لیزر موهای زائد در شهرک راه آهن از سایت کلینیک پوست، مو و لیزر مادام لیزر دیدن کنید و با ما در تماس باشید.

منبع: At-home laser hair removal: Pros and cons

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای