09926262619

بعد از لیزر بیکینی باید چه مواردی را رعایت کنیم؟ 

لیزر بیکینی یکی از روش های درمانی با استفاده از لیزر است. روش های مختلفی در زمینه درمان با لیزر مثل لیزر موهای زائد دست یا پا و صورت وجود دارد.  لیزر موهای زائد یک روش حرفه ای است که عموما توسط متخصص پوست انجام می شود تا به خلاص شدن از شر موهای زائد کمک کند. این فرآیند با تمرکز  پرتوهای نور برای مورد هدف قرار گیری فولیکول‌های مو و تخریب موهای آن‌ها کار می‌کند. موضوع امروز ما در وبسایت مادام لیزر در ارتباط با بعد از لیزر موهای زائد بیکینی باید چه مواردی را رعایت کنیم، است.

لیزر بیکینی جز انواع لیزر درمانی

لیزر درمانی بیشتر برای موارد زیر استفاده می شود:

لیزر بیکینی یک درمان محبوب بین درمان های زیبایی

  • صورت
  • قفسه سینه
  • زیر بغل
  • بازگشت
  • خط مایو
  • پاها

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 نشان داد که پیشرفت‌ها در لیزرهای پالس بلند امکانات ویژه‌ای را فراهم کرد. این درمان نه تنها مانند گذشته موهای تیره را در پوست‌های روشن، بلکه به رنگ‌های پوست تیره‌تر نیز رسیدگی کند.

نقش پزشکان در درمان با روش لیزر بیکینی ( واژن )

پزشکان بهترین لیزرهای مورد استفاده را بر اساس رنگ مو و پوست و همچنین بافت موهای شما تعیین می کنند. با این حال، با وجود چنین پیشرفت هایی در این نوع درمان، لیزر موهای زائد یک درمان سخت است که نیاز به توجه دقیق به مراقبت های بعدی دارد. روش مراقبت از پوست خود پس از عمل می تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و آسیب های احتمالی کمک کند.

👈بیشتر بحوانید: چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟

مراقبت های بعد از لیزر بیکینی باید انجام شود

پزشک دستورالعمل های خاصی را برای مراقبت از پوست پس از لیزر درمانی به شما می دهد. به طور کلی، برای کمک به بهبود پوست و جلوگیری از عوارض جانبی باید موارد زیر را انجام دهید.

از کمپرس های خنک استفاده کنید

در هنگام لیزر موهای زائد بیکینی یک دستمال تمیز و نرم را با آب خنک خیس کنید و هر بار چند دقیقه روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. همچنین می توانید از کیسه در حوله استفاده کنید. این روش به کاهش تورم و درد موقت پس از لیزر موهای زائد کمک می کند.

کرم های تجویزی را طبق دستور استفاده کنید

پزشک شما ممکن است یک کرم استروئیدی برای کمک به به حداقل رساندن هر گونه درد و ناراحتی پس از لیزر بیکینی تجویز کند. همچنین ممکن است از استامینوفن یا داروهای ضد التهابی برای تسکین درد استفاده کنید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

از آنجایی که پوست شما پس از لیزر موهای زائد حساس می شود، پزشک توصیه می کند که از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. بهتر است از 1 ماه قبل از عمل تا 1 ماه بعد از عمل باید از آفتاب دوری کنید.

لیزر بیکینی ( واژن ) یک درمان محبوب بین درمان های زیبایی

لیزر موهای زائد یک درمان زیبایی محبوب است که می تواند موهای ناخواسته را از ناحیه بیکینی ( واژن ) ، لب بالایی، زیر بغل، بازوها و سایر نواحی بدن از بین ببرد. این درمان از لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول های مو و از بین بردن آن‌ها استفاده می کند. همچنین از رشد موهای جدید در جای خود جلوگیری می کند. این درمان به طور کلی بی خطر و موثر است. اما می تواند چندین جلسه طول بکشد تا به نتایج مطلوب برسید. اکثر افراد برای دستیابی به نتایج دلخواه خود بین چهار تا شش جلسه نیاز دارند. در این‌جا نگاهی دقیق تر به لیزر بیکینی و بررسی آن می اندازیم.

لیزر بیکینی

چه زمانی نتایج لیزر بیکینی و لیزر موهای زائد را می بینید؟

اکثر افراد 3 تا 5 روز پس از لیزر موهای زائد ریزش موهای خود را مشاهده می کنند. فولیکول های مو در نواحی مورد نظر با هر پالس لیزر آسیب می بینند. هنگامی که فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند، موهایی را که در حال رشد بودند آزاد می‌کنند و دیگر نمی‌توانند موهای خود را رشد دهند. تعداد جلسات مورد نیاز به نوع پوست، رنگ مو و ضخامت فرد بستگی دارد.

ارتباط بین تیرگی موها و لیزر بیکینی

هر چه موها تیره‌تر و پوست روشن‌تر باشد، جلسات کمتری نیاز خواهد بود. با این حال، باید در نظر داشته باشید که قطعاً به چندین جلسه در هر ناحیه مورد نظر نیاز خواهید داشت. زیرا لیزر فقط می تواند فولیکول های مو را در مرحله رشد فعال از بین ببرد. متأسفانه، فولیکول های مو در همان ناحیه درمان در همان زمان در مراحل مختلف هستند. به همین دلیل است که برای نتایج طولانی مدت به چهار تا شش جلسه نیاز دارید.

✍برای آشنایی با روش هایی برای مراقبت و جوانسازی پوست کلیک کنید.

هر چند وقت یک بار می توانم تحت درمان قرار بگیرم؟

اکثر افراد جلسات لیزر موهای زائد خود را با فاصله چهار هفته برنامه ریزی می کنند. اگر برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به چهار جلسه درمانی نیاز دارید، ممکن است 12 هفته و چند روز طول بکشد تا بتوانید از نتایج طولانی مدت نتیجه بگیرید. از طرف دیگر، اگر برای رسیدن به نتایج دلخواه خود به 10 جلسه نیاز دارید، تقریباً 36 هفته و چهار روز طول می کشد تا به نتایج طولانی مدت برسید.

آیا درمان لیزر بیکینی ( واژن ) بی خطر است؟

بله، این درمان برای اکثر افراد فوق العاده ایمن است. با هدف قرار دادن ملانین یا رنگدانه در مو کار می کند. نور لیزر توسط ملانین جذب شده و به گرما تبدیل می شود. این گرما به فولیکول مو آسیب می رساند و از رشد مو در آینده جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود فولیکول موهای سوخته موهایی را که در حال رشد بود آزاد کند. از آنجایی که لیزر فقط روی فولیکول‌های موی بسیار ملانیته تأثیر می‌گذارد، بافت پوست اطراف شما تحت تأثیر لیزر قرار نمی‌گیرد.

نتایج لیزر بیکینی چقدر ماندگار خواهد بود؟

اگر موهای زائد مبتنی بر امواج سبک را انتخاب کنید، می توانید انتظار داشته باشید که نتایج شما برای مدت بسیار طولانی باقی بماند. در واقع، غیرمعمول نیست که نتایج لیزر موهای زائد با استفاده از تمام فولیکول‌های مو در درمان تا آخر عمر باقی بماند. حتی اگر در طی چندین درمان، لیزر درمانی می تواند هر فولیکول مو را در یک ناحیه مورد نظر از بین ببرد، این احتمال وجود دارد که بدن شما فولیکول های موی جدیدی را در ناحیه تحت درمان رشد دهد.

چگونه باید برای جلسه درمانی خود آماده شوم؟

برای آماده شدن برای جلسه حذف موهای زائد، باید قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. همچنین باید از کندن، اپیلاسیون و موچین کردن موهایی که می خواهید بردارید خودداری کنید. همچنین باید از استفاده از محصولاتی که حاوی رتینول یا آلفا هیدروکسی اسید هستند روی پوست خودداری کنید.

اصلاح قبل از استفاده از این روش درمانی

لیزر بیکینی

توجه داشته باشید که اصلاح قبل از جلسه درمان برنامه ریزی شده ایده خوبی است زیرا به برداشتن لایه بالایی پوست کمک می کند. این کار لیزر را برای هدف قرار دادن فولیکول های مو آسان تر می کند. اصلاح همچنین به اطمینان از موثرتر بودن لیزر درمانی کمک می کند. همچنین، به خاطر داشته باشید که باید سعی کنید بدون استفاده از لوازم آرایشی در مناطق درمانی مورد نظر خود وارد شوید. اگر از لوسیون یا آرایش استفاده می کنید، قبل از شروع درمان پاک می شود.

✔ در این رابطه بخوانید: لاغری و تناسب اندام با لیزر

جلسه لیزر بیکینی ( واژن ) چقدر طول می کشد؟

جلسات درمانی معمولاً حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. با این حال، طول جلسه درمان شما به عوامل متعددی از جمله اندازه نواحی تحت درمان و تعداد نواحی تحت درمان شما بستگی دارد. فرض کنید تنها هدف شما از بین بردن موهای ناخواسته از ناحیه کوچکی مانند چانه یا زیر بغل است. بنابراین بخش لیزر درمانی از جلسه شما ممکن است تنها پنج دقیقه طول بکشد.

سخن آخر

از طرف دیگر، اگر قصد دارید موهای ناخواسته را از پشت، سینه، بالای شکم و پایین شکم خود حذف کنید، ممکن است درمان شما نزدیک به یک ساعت طول بکشد. توجه داشته باشید که اگر قبل از درمان با لیزر بیکینی ( واژن ) از کرم بی حس کننده موضعی استفاده کنید، ممکن است جلسه درمانی شما 10 تا 15 دقیقه بیشتر طول بکشد همچنین برای دریافت خدمات لیزر موهای زائد خط بیکنی ( واژن ) در شهرک گلستان کلیک کنید.

🎇منبع:

bikini laser

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای