09926262619

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

مراقبت بعد از پاک کردن تاتو چگونه است؟ پاک کردن تاتو با لیزر را می توان یکی از موثرترین روش ها برای رفع خالکوبی ها و رنگ های آن دانست. در هر دوره زمانی، افراد بسیاری از روش لیزر درمانی برای پاک کردن تاتو خود استفاده می کنند. باید بدانید که این روش، متفاوت از لیزر موهای زائد بدن، لیزر دست، لیزر پا، لیزر بیکینی و غیره است.

طبق آمارها و بررسی های ارائه شده نیز، تقریبا ۱۱ درصد از افرادی که تاتو می کنند، پس از مدتی خالکوبی های خود را پاک می کنند. اکثر افراد در این زمینه سوالات زیادی دارند. درک این نکته مهم است که این فرآیند با حذف رنگ های تاتو از بین نمی رود و نیاز به مراقبت دارد.

در ادامه این نوشته از وب سایت مادام لیزر به بررسی مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیرز می پردازیم. بعد از هر جلسه باید از پوست خود مراقبت کنید. مراقب مناسب می تواند روند حذف را بسیار سریع کند.

برای دریافت رزرو نوبت با ما تماس بگیرید👇

مراقبت بعد از پاک کردن تاتو

مراقبت از پوست بلافاصله پس از درمان

خالکوبی ها را می توان از تمام بخش های بدن، از انگشتان پا گرفته تا بازو و ابروها پاک کرد. بدون دقت به محلی که روی پوست شما قرار دارد، باید به آن ناحیه توجه ویژه ای داشته باشید. خصوصا در روزهای دقیقا پس از لیزر. مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیرز از این بخش شروع می شود.

سه روز اول، زمانی است که باید محل مورد نظر را با یک لایه پماد آنتی بیوتیکی پوشش دهید. در ادامه لازم است آنرا با یک گاز استریل پانسمان کنید.

نکته مهم تر اما این است که در چند روز اول، هیچ گونه کرم و یا آرایش دیگری روی محل درمان قرار ندهید. شما قادر خواهید بود پس از ۳ روز  بانداژ را از محل مورد نظر بردارید. اما باید آن قسمت را تا حد ممکن تمیز و خشک نگاه دارید. شما می توانید با استفاده از وازلین یا کرم هیدروکورتیزون، ناحیه مورد نظر را در روند بهبودی مرطوب نگه دارید.

توجه داشته باشید، پماد ویتامین E نیز بسیار مفید است‌. اما چرا؟ برای اینکه منجر به بازسازی بیشتر سلول های آسیب دیده پوست می شود.

در روند مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیرز هر زمان که بیرون می روید، باید از کرم های ضدآفتاب با spf 25 و بیشتر استفاده کنید. توجه کنید که در معرض نور خورشید بودن، یکی از بدترین موارد برای پوست پس از لیزر است.

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیرز و دوش گرفتن

یکی از سوالات مهم این است که آیا می توان پس از پاک کردن تاتو با لیزر دوش گرفت، پس از برداشتن باند از محل مورد نظر، می توانید دوش بگیرید و محل درمان را بشورید. توجه کنید شما باید از آب کم فشار استفاده کنید. محلی که پاک کردن لیزر را انجام داده اید باید به آرامی با صابون ملایم تمیز کنید و سپس خشک نمایید.

تا زمانی که محل مورد نظر کاملا خوب نشده است، آن را خیس نکنید. در این مرحله از حمام کردن، جکوزی و استخرهای شنا خودداری کنید. چرا که این مسئله می تواند شانس ابتلا به عفونت را بسیار بالا ببرد.

قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیرز، سیستم ایمنی قوی است. زمانی که سیستم ایمنی بدن شما قوی باشد، پوست سریع تر رو به بهبودی می رود. سیستم ایمنی سالم به شما و بدنتان کمک می کند تا زخم ها ترمیم شوند و با عفونت ها مبارزه شود.

👈بیشتر بخوانید: تکنیک های لیزر کیو سوئیچ Q-switch برای پاک کردن تاتو چگونه است؟

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

نوشیدن آب

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر، نتایج بهبود را سریع تر نشان می دهد. پس آب زیاد بنوشید. در واقع می توان گفت کلید حفظ سیستم ایمنی بدن، هیدراته بودن است. این روند برای دفع سموم و بازیابی سلول های خونی بسیار واجب است.

پرهیز از مصرف الکل

زمانی که شما الکل بیش از حد مصرف کنید، بدن شما بسیار کم آب می شود. این مسئله منجر به کند شدن روند بهبودی بدن خواهد شد. اگر می توانید به طور کل از نوشیدن الکل خودداری کنید.

پرهیز از کشیدن سیگار

سیگار نکشید. زمانی که سیگار می کشید، سیستم ایمنی بدن شما باید سخت تر کار کند تا آلاینده ها را از بدن تان بیرون کند. بدن قادر نخواهد بود، با چالش های ناشی از سیگار کشیدن برای بهبود پوست شما کار کند. افراد غیر سیگاری معمولا نتایج بهتری می گیرند و به درمان های کمتری نیاز دارند.

ورزش در مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

انجام ورزش منجر به افزایش جریان خون خواهد شد. زمانی که جریان خون افزایش پیدا کند، به تجزیه ذرات جوهر در پوست شما کمک خواهد شد. البته نباید بلافاصله پس از درمان ورزش را شروع کنید. چند روز استراحت کنید. پس از آن، فعالیت بدنی می تواند در مسیر پاک کردن خالکوبی کمک کننده باشد.

در مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

اگر می خواهید نتایج ناشی از پاک کردن خالکوبی را سریع تر و موثر تر ببینید، باید از مواردی که در ادامه گفته می شود اجتناب کنید.

نور خورشید

سعی کنید بیش از حد در معرض نور خورشید نباشید. پس از لیزر، باید ناحیه تحت درمان را به دور از نور خورشید نگه دارید. اگر در زمان درمان پوست شما آفتاب سوخته شود، باید جلسه درمانی بعدی خود را تا برگشت به حالت طبیعی پوست عقب بیندازید.

خود این مسئله باعث می شود روند درمان طولانی تر شود و شما نتایج دائمی را دیرتر ببینید. دقت کنید که تنها آفتاب سوختگی نیست که منجر به کند شدن روند بهبودی می شود.

هر چقدر برنزه شوید، می توان اثر مشابهی داشته باشد. اگر می خواهید آفتاب بگیرید، حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید و یا ناحیه درمان را با لباس و یا بانداژ بپوشانید.

✔ در این رابطه بخوانید: خارش بعد از لیزر موهای زائد چگونه برطرف کنیم؟

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

تاول یا دلمه را نکنید

در روند مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر، از دستکاری تاول ها خودداری کنید. تاول و یا پوسته پوسته شدن، به عنوان عوارض جانبی طبیعی روند بهبودی هستند. گاهی ممکن است برای کندن آنها وسوسه شوید. به هر قیمتی شده از این کار دوری کنید.

دستکاری زخم ها خطر عفونت را بسیار افزایش می دهد. در عین حال روند بهبودی را نیز طولانی خواهد کرد. تا زمانی که این مشکل پوستی وجود دارد سعی کنید، از اصلاح آن ناحیه خودداری کنید. استفاده از تیغ ژیلت می تواند زخم ها را باز کند. برای کسب نتیجه بهتر در مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر و بهبودی، اجازه دهید تاول ها خود به خود از بین بروند.

سخن آخر

خالکوبی یا تاتو میان افراد بسیاری مورد استقبال است. اما ممکن است پس از مدتی شما با مشکلاتی مواجه شوید و یا از آن خسته شوید. در این حالت برای پاک کردن آن اقدام کنید. مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر در این زمان اهمیت بسیاری دارد. اما باید توجه داشته باشید، دوره زمانی بهبودی با توجه به نوع درمان، قدرت سیستم ایمنی بدن و این که چقدر برنامه مراقبتی را رعایت می کنید، متفاوت خواهد بود. جهت دریافت خدمات لیزر موهای زائد در شهرک راه آهن از سایت ما دیدن کنید.

🎇منبع:

How to care for your skin after tattoo removal

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای