09926262619

آیا لیزر کردن موهای کرکی را ضخیم می‌ کند؟

موهای کرکی خیلی به چشم نمی‌ آیند اما اینکه ما بتوانیم آن ها را از بین ببریم و پوست صافی داشته باشیم، برایمان مورد اهمیت است. شاید خیلی‌ ها اظهار کنند که این موهای کرکی اصلاً قابل اهمیت نیستند اما ما می‌ خواهیم هر طور که شده، از ایجاد آن ها جلوگیری کنیم. به خاطر همین به سراغ لیزر می‌ رویم، اما شاید شنیده باشید که لیزر برای موهای کرکی گزینه مناسبی نیست و نتیجه عکس می‌ دهد. حال در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح می‌ دهیم که آیا لیزر موهای زائد کرکی نتیجه عکس دارد؟ آیا لیزر باعث ضخیم شدن موهای کرکی می‌ شود. با ما همراه باشید تا به پاسخ سوال خود در این زمینه دست پیدا کنید.

لیزر موهای کرکی

تعریف موی کرکی چیست؟

بهتر است که از همین اول یک پاسخ دقیق به این سوال داشته باشیم. زمانی که شما تحت انجام درمان‌ هایی مانند لیزر قرار می‌ گیرید، تمامی موهای بدن و صورتتان مورد هدف قرار می‌ گیرند. موهای کرکی هم در این دسته‌ بندی قرار می‌ گیرند. موهای کرکی به موهایی گفته می‌ شود که ظاهر آن ها نامرتب است. معمولاً رنگ خاصی ندارد یا اینکه رنگ آن ها نسبت به موی زائد معمولی ضخامت کمتری دارد و رنگدانه آن کمتر است.

معمولاً در قسمت‌ هایی از صورت یا بدن فرد رشد می‌ کنند که در آنجا موی زیادی وجود نداشته باشد. یعنی به اصطلاح شما کم مو باشید. معمولا به غیر از صورت روی ران پا و بازوها هم دیده می‌ شوند و تراکم آن ها شاید از موهای ضخیم هم بیشتر باشد.

لیزر و از بین بردن موی کرکی

خیلی از شما که می‌ خواهید لیزر موهای زائد را انجام دهید، این سوال را می‌ پرسید که آیا لیزر می‌ تواند باعث از بین بردن موهای کرکی شود؟ با توجه به مکانیزمی که برای تاثیرگذاری لیزر وجود دارد، باید بگوییم که این موضوع بعید است. رنگدانه‌ هایی که داخل فولیکول‌ های مو هستند، باعث جذب پرتو لیزر می‌ شوند و همین باعث می‌ شود که فولیکول‌ ها نابود شوند.

به خاطر همین است که می‌ گوییم موی مشکی و پوست سفید بهترین حالت برای لیزر هستند، زیرا رنگدانه آن ها خیلی بهتر و راحت‌ تر جذب لیزر می‌ شود اما موی کرکی چنین رنگدانه قوی ندارد. افرادی که موهای کرکی و نازک داشته باشند، یعنی موهایشان رنگدانه کمتری دارد. در نتیجه پرتو لیزر به خوبی و به راحتی به آن ها جذب نمی‌ شود.

بهترین روش برای از بین بردن موهای کرکی

اگر تصمیم گرفته‌ اید هر طور که شده موهای کرکی را از بین ببرید، باید در این باره اطلاعات کسب کنید‌. تنها روشی که برای از بین بردن دائمی موهای زائد کرکی می‌ توانید استفاده کنید، الکترولیز است. این روش گاهی اوقات خیلی بهتر از لیزر موهای کرکی جواب می‌ دهد. به این صورت که یک سوزن برقی را که داخل آن جریان الکتریکی وجود دارد، به فولیکول ‌های مو ارسال می‌ کنند. وجود این جریان باعث می‌ شود که فولیکول‌ های مو به طور کامل از بین بروند و رشد مجدد آن ها اتفاق نیفتد. این روش می‌ تواند اثربخشی بسیار زیادی داشته باشد اما از آنجایی که نسبت به لیزر درد بیشتری را ایجاد می‌ کند، کمتر افرادی به سراغ انجام این کار می‌ روند.

ضخامت بیشتر موهای کرکی بعد از لیزر

سوال دیگری که خیلی از شما می‌ پرسید، این است که آیا لیزر ضخامت موی کرکی را افزایش می‌ دهد یا این موضوع شایع است؟ هر مداخله زیبایی می‌ تواند تغییراتی را در مو و بدنتان ایجاد کند. برای لیزر موهای زائد در مرکز لیزر موهای زائد هم شما باید دقت کنید که این کار را اصولی و درست انجام دهید. اگر شما به تازگی دوره کاشت ابرو را گذرانده‌ اید، احتمالاً برایتان چند جلسه لیزر تجویز کنند که باعث ضخامت موها و تثبیت آن ها روی بدن می‌ شود. البته همه چیز بستگی به نوع رنگ پوست و دستگاه لیزر هم دارد. در نتیجه از این موضوع می‌ توانیم به این برسیم که لیزر موهای کرکی را ضخیم‌ تر می‌ کند.

پس برای از بین بردن موهای کرکی هرگز نباید به سراغ لیزر بروید. البته که در این بین تغییرات هورمونی هم می‌ تواند تاثیرات خودش را داشته باشد. مثلاً فرض کنید شما می‌ خواهید موهای نازک و کرک کمرتان را کم کنید. در چنین حالتی کمرتان را لیزر می‌ کنید، به این امید که یک کمر کاملاً صاف عاری از هرگونه موی کرکی داشته باشید. اما بعد از مدتی متوجه می‌ شوید که این موها افزایش داشته‌ اند، زیرا موهایی که در این ناحیه وجود دارند، رنگدانه ندارند و تحریک گرمایی در آن ها نتیجه خوبی نخواهد داشت و پاسخ منفی می‌ گیرید. یعنی موهای کرکی‌ تان تبدیل به موهای خیلی تیره و ضخیم خواهند شد.

لیزر موهای کرکی صورت

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا موهای کرکی صورت را هم نمی‌ توانیم لیزر کنیم. اجازه دهید این موضوع را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که شما در تابستان مانتوی مشکی یا تیشرت مشکی به تن کرده‌ اید. در چنین شرایطی قطعاً نسبت به زمانی که لباس سفید پوشیده‌ اید، بیشتر احساس گرما می‌ کنید. علت اینجاست که گرمای آفتاب خیلی بهتر و بیشتر جذب لباس مشکی می‌ شود اما در مورد لباس سفید چنین جذبی وجود ندارد. در مورد لیزر هم باید این قضیه را در نظر بگیرید.

موهای کرکی شبیه به لباس سفید رنگدانه زیادی ندارند. در نتیجه لیزر را به خودشان جذب نمی‌ کنند و از بین نمی‌ روند‌ پس اگر موی صورت شما نازک است، به سراغ این روش نروید.

کلام آخر

لیزر موهای کرکی مبحث خیلی قابل توجهی است که در مورد آن زیاد صحبت نشده است. شما قبل از هر چیز باید اطلاعات کافی داشته باشید تا از این روش‌ ها نتیجه عکس نگیرید. ما در این مبحث به شما گفتیم که آیا لیزر باعث ضخیم شدن موهای کرکی می‌ شود یا خیر. در نتیجه اکنون می‌ دانید که باید چه کار کنید. اگر به مرکز لیزر دهکده المپیک یعنی مادام لیزر مراجعه کنید، آن ها به طور کامل در این زمینه برایتان توضیح می‌ دهند و خواهند گفت که موی صورتتان یا دیگر موهای کرکی بدنتان با استفاده از لیزر نتیجه خوبی خواهد داشت یا نه.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای