09926262619

چند جلسه لیزر برای موهای ناحیه بیکینی لازم است؟

موهای زائد ناحیه بیکینی در واقع همان مناطقی است که بیشترین رشد موهای زائد در آن دیده می شود. لیزر موهای زائد بیکینی همانند لیزر موهای زائد صورت یک درمان بسیار محبوب در میان زنان است.

دلایل شخصی، زیبایی صورت و… دلایل زیادی وجود دارد که شما می خواهید از شر موهای زائد در مناطق خصوصی خود خلاص شوید. به طور مشابه، ممکن است تصمیم بگیرید که موهای خود را فقط در نواحی خاصی از بیکینی از بین ببرید. لیزر موهای زائد بیکینی یک روش دشوار است.

این ناحیه کاملاً هورمونی است و بنابراین می تواند به جلسات لیزر درمانی بیشتری نیاز داشته باشد. همچنین نسبت به سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر است، مخصوصاً وقتی وارد چرخه قاعدگی می‌شوید. موضوع امروز ما در وبسایت مادام لیزر در ارتباط با لیزر در موهای ناحیه بیکینی است.

ویژگی های لیزر موهای ناحیه بیکینی

لیزر موهای زائد برای موهای ناحیه بیکینی چگونه کار می کند؟

لیزر موهای زائد رشد مو را تا 95 درصد کاهش می دهد. این یک روش کاهش رشد طولانی مدت است. لیزر یک نوری تولید می کند که رنگدانه مو را هدف قرار می دهد. هنگامی که ملانین انرژی را جذب کرد، دومی از مو به سمت فولیکول حرکت می کند. در آنجا به انرژی حرارتی تبدیل می شود و خود را به فولیکول متصل می کند.

👈بیشتربخوانید: همه چیز درباره تزریق ژل چانه

فولیکول و موهای ناحیه بیکینی

گرما به فولیکول غیر قابل ترمیم آسیب می رساند، بنابراین از ایجاد موهای جدید جلوگیری می کند. لیزر موهای زائد روی تمام رنگ های پوست و رنگ مو کار می کند. تنها چند مورد منع مصرف برای درمان وجود دارد اما بیشتر آن‌ها حتی دائمی نیستند.

لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی چیست؟

انواع مختلفی از لیزر موهای ناحیه بیکینی وجود دارد. اندازه ناحیه تحت درمان بستگی به مقدار مویی که بیمار می خواهد بردارد دارد. گزینه های اپیلاسیون بیکینی معمولاً مانند لیزر موهای زائد است. برای مثال قسمت جلوی بیکینی فقط موهای ناحیه تناسلی را در مثلث جلویی از بین می برد. خط بیکینی موهای زائد از بیکینی را تا حدود ٢ سانت خارج از مثلث از بین می برد. خط بیکینی کشیده، خط بیکینی و همچنین تا حدود 10 سانت از مثلث را می پوشاند.

لیزر موهای زائد برزیلی بیکینی در طرف دیگر گزینه جامع تری برای رفع موهای زائد ارائه می دهد. نه تنها جلوی ناحیه تناسلی و خط بیکینی را می پوشاند، بلکه موهای زیر نواحی صمیمی از جمله لابیا و خط بند (یا باسن داخلی) را نیز از بین می برد.

✍برای آشنایی با انواع دستگاه لیزر موهای زائد کلیک کنید..

ویژگی های لیزر موهای ناحیه بیکینی

لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی را می توان برای هر کسی به جز زنان باردار یا افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند انجام داد. اگر دارویی مثل آنتی بیوتیک مصرف می کردید، ممکن است مجبور شوید تا دو هفته صبر کنید. در واقع، برخی از داروها حساسیت به نور را افزایش می دهند.

چه عواملی می تواند بر درمان در این مورد تأثیر بگذارد؟

چند چیز می تواند بر کارایی لیزر موهای زائد بیکینی و همچنین درمان تأثیر بگذارد. موهای ناحیه بیکینی بخش بسیار هورمونی بدن است. از آنجایی که رشد مو بیشتر توسط هورمون ها تحریک می شود، ممکن است به جلسات بیشتری نسبت به ناحیه غیر هورمونی نیاز داشته باشید.

نوع مو و درشتی آن نیز ممکن است در درمان شما اختلال ایجاد کند و آن را طولانی تر کند. ژنتیک و همچنین دارویی که در حال حاضر مصرف می کنید باید در نظر گرفته شود. سابقه حذف موهای زائد شما نیز می تواند نقش داشته باشد.

لیزر موهای ناحیه بیکینی با هر مدل رنگ مو و رنگ پوست چگونه عمل می کند؟

اگرچه لیزر موهای زائد بر روی تمام رنگ‌های پوست و رنگ مو کار می‌کند. اما هنوز هم هدف قرار دادن موهای تیره روی پوست‌های تیره و موهای روشن در پوست‌های روشن کمی دشوارتر است. این امکان وجود دارد که افراد رنگین پوست و افرادی با موهای بسیار روشن نیاز به جلسات اضافی داشته باشند.

علاوه بر این، برنزه شدن با یک روش مصنوعی نیز می تواند در درمان اختلال ایجاد کند و هدف قرار دادن موها را برای تفنگ لیزر دشوارتر کند.

چرا باید بین جلسات شش هفته صبر کنیم؟

اکثر روش های لیزر موهای زائد بدن شامل شش جلسه است. تکنسین های لیزر به شما خواهند گفت که باید بین هر کدام شش هفته صبر کنید. در واقع یک دلیل مهم برای آن وجود دارد: چرخه رشد مو. چرخه رشد مو سه مرحله ای است که هر مو با شروع رشد و سپس از بین رفتن آن طی می کند.

لیزر موهای زائد بیکینی تنها زمانی کار می کند که مو در مرحله آناژن رشد باشد. در واقع، این تنها زمانی است که مو و فولیکول به هم متصل می شوند.

به چند جلسه لیزر موهای ناحیه بیکینی نیاز دارم؟

یک بسته استاندارد لیزر موهای زائد بیکینی همیشه شامل حداقل شش جلسه است. این یک استاندارد طبیعی است و معمولاً حداقل افراد برای دستیابی به نتایج رضایت بخش نیاز دارند. با این حال، برخی از افراد ممکن است به 12 جلسه نیاز داشته باشند. بسیار رایج است که بیمارانی که تحت لیزر موهای زائد بیکینی قرار می گیرند، به هشت تا ده جلسه نیاز دارند.

کارشناسان اپیلاسیون، لیزر را از شش هفته قبل از درمان توصیه نمی کنند. اما به طور کل فرآیند اصلاح مجاز است. اگر با لیزر اپیلاسیون شروع کنید، از 6 هفته قبل از درمان، نمی توانید حمام آفتاب بگیرید یا از آفتابگیر استفاده نکنید. همچنین از محصولات برنزه کننده استفاده نکنید.

به چند جلسه لیزر موهای ناحیه بیکینی نیاز دارم؟

لیزر موهای ناحیه بیکینی در طول درمان

برای لیزر موهای زائد، ناحیه درمان باید تراشیده شود. این برای توزیع خوب گرما در فولیکول مو و جلوگیری از تشکیل گرمای بیش از حد روی سطح پوست ضروری است. پس از آن، یک ژل اعمال می شود. سر لیزر خنک شده (Chilltip) روی ناحیه پوستی که قرار است درمان شود قرار می گیرد.

سخن آخر

تعداد جلسات مورد نیاز شما بر اساس عوامل زیادی مانند چرخه رشد مو، سطح هورمون، رنگ پوست و رنگ مو و همچنین ژنتیک متفاوت است. اگر واقعاً برای مدت طولانی اپیلاسیون کردید، ممکن است برخی از فولیکول های مو از قبل آسیب ببینند. ممکن است لکه هایی از پوست بدون مو را مشاهده کنید که می تواند درمان را تسریع کند.

🎇منبع:

? Bikini laser hair removal: How many sessions do you need

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای