09926262619

آیا لیزر موهای زائد حین مصرف راکوتان امکان پذیر است؟

لیزر برای از بین بردن موهای زائد یکی از تاثیر گذارترین و بهترین روش‌ های ممکن است. اما برای اینکه بتوانید از آن بهترین نتیجه را بگیرید، باید یک سری نکات و اصول را رعایت کنید. مثلاً اینکه کلینیک تخصصی لیزر را به درستی انتخاب کنید. یعنی در این باره به طور کامل تحقیق کنید و ببینید که چطور می‌ توانید بهترین نتیجه را بگیرید و چه کلینیک‌ هایی رضایت مشتری را جلب کرده‌ اند. لیزر حین مصرف راکوتان را در این مقاله بررسی می کنیم.

از طرفی یک سری اصول و نکات را باید رعایت کنید. مثلاً قرص‌ هایی که باعث اختلالات هورمونی می‌ شوند یا نتیجه لیزر را تحت تاثیر قرار می‌ دهند نباید استفاده کنید. یکی از قرص‌ هایی که در مورد آن زیاد سوال پرسیده می‌ شود راکوتان است. لیزر حین مصرف راکوتان ممکن است؟  شاید شما همین سوال را داشته باشید که آیا در دوران مصرف قرص راکوتان می‌ توانیم لیزر کنیم یا نه. با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالتان برسید.

لیزر حین مصرف راکوتان

سوال رایجی که خیلی از شما می‌ پرسید، این است که اگر ما راکوتان استفاده کنیم، آیا اجازه داریم که لیزر موهای زائد را انجام دهیم؟ مصرف راکوتان با لیزر تناقض دارد. یعنی هیچ گونه سازگاری را ایجاد نمی‌ کند و باعث می‌ شود که رشد موهایتان تا حدی افزایش پیدا کند و فولیکول موی بدن شما را تقویت می‌ کند. در صورتی که لیزر سعی می‌ کند کاهش موهای اضافی بدنتان را انجام دهد.

پس اگر شما قرص راکوتان استفاده کنید، انگار که پروسه لیزر را زیر سوال برده‌ اید و هیچ کدام از تاثیرات لیزر را نمی‌توانید شاهد باشید. در نتیجه این پروسه به طور کامل خنثی می‌ شود و انگار که اصلاً لیزر نداشته‌ اید. حتی ممکن است یک سری عوارض و مشکلات جدی هم ایجاد کند. پس به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند در دورانی که لیزر انجام می‌ دهید، قرص راکوتان استفاده نکنید یا اگر مجبور به مصرف این قرص هستید، تا مدت زمانی لیزر را به تعویق بیندازید و تا زمانی که پزشکتان دستور نداده، این کار انجام ندهید. زیرا عملاً نتیجه‌ ای از آن نمی‌ گیرید.

مصرف راکوتان و انجام لیزر به صورت همزمان باعث می‌شود که سلول ‌های پوستی شما آسیب خیلی جدی ببیند. همین باعث ایجاد عوارض جانبی خیلی زیادی می‌ شود و واکنش‌ های خطرناکی را در پی خواهد داشت. به خاطر همین حتماً باید از این عوارض هم آگاهی پیدا کنید.

عوارض جانبی لیزر حین مصرف راکوتان

اینکه ما تاکید داریم که لیزر موهای زائد بدن نباید همزمان با مصرف راکوتان باشد، نه تنها به خاطر بی‌اثر شدن نتیجه لیزر، بلکه به خاطر یک سری عوارض جانبی است که شامل موارد زیر می‌ شود:

  • سردرد های شدید
  • جوش‌ های پوستی
  • کهیر
  • خارش پوست
  • توده‌ های غیر طبیعی روی پوست
  • حذف سخت موهای زائد
  • تاثیرات منفی روی فولیکول مو و تقویت آن ها
  • التهاب بافت پوستی به خاطر عفونت
  • خارش شدید پوست
  • سوزش، قرمزی و پوسته پوسته شدن
  • التهاب در ناحیه لب و چشمان
  • شدت یافتن زخم‌ ها و اسکارهای احتمالی در پروسه لیزر
  • افزایش سطح حساسیت پوستی
  • تحریک شدید پوست

لیزر حین مصرف راکوتان

واکنش فتو آلرژیک و فتوکسیک

البته عوارض جانبی به اینجا ختم نمی‌ شود. با توجه به نوع دارویی که استفاده می‌ کنید و ویژگی‌ های پوستی که دارید، ممکن است واکنش‌ های شدیدتری را تجربه کنید که شامل واکنش فتو آلرژیک و فتوکسیک می‌ شود.‌‌ واکنش فتو آلرژیک خطرناک‌ تر و جدی‌ تر است‌. یعنی یک سری تغییرات مولکولی را در بدنتان ایجاد می‌ کند که باعث اختلال در سیستم ایمنی شده و باعث می‌ شود که سیستم ایمنی بدن شما نسبت به اشعه لیزر واکنش نشان دهد و آن را به عنوان یک عامل خارجی شناسایی کرده و به آن حمله کند.

واکنش‌ های فتوکستیک شبیه به آفتاب سوختگی شدید است. یعنی باعث افزایش تولید ملانین می‌ شود. لکه‌ های تیره را روی پوستتان افزایش می‌ دهد و پوستتان تغییر رنگ خواهد داشت. همین باعث می‌ شود که اصلاً شرایط پوستی خوبی را تجربه نکنید.

سوال دیگری که در مورد لیزر حین مصرف راکوتان به وجود می آید، این است که اگر مصرف راکوتان را قطع کردیم، چه مدت بعد می‌ توانیم لیزر انجام دهیم. اگر قرص راکوتان برایتان تجویز شده باشد، حداقل باید ۶ ماه تا بعد از اتمام دوره راکوتان صبر کنید و بعد لیزر انجام دهید. البته بعد از شش ماه هم باید با متخصص پوست صحبت کنید. همچنین اگر داروی دیگری برایتان تجویز شده، حتماً در مورد لیزر از پزشکتان سوال کنید.

علت ایجاد عوارض جانبی بعد از قرص راکوتان

اینکه راکوتان با لیزر موهای زائد اصلاً سازگار نیست و مشکلات جدی به وجود می‌ آورد، به خاطر این است که لیزر موی زائد بافت پوست را به طور کامل تخریب می‌ کند. از طرفی راکوتان این پروسه را کند می‌ کند و باعث می‌ شود زخم‌ ها و جراحات لیزر به خوبی بهبود پیدا نکنند‌. همین باعث می‌ شود که روند بهبودی و تاثیرگذاری آن تا حد زیادی مختل شود. راکوتان به شدت پوست را خشک می‌ کند که اصلاً درمان لیزر برای پوست خیلی خشک توصیه نمی‌ شود‌. البته منظور خشکی است که به خاطر مصرف دارو ایجاد شده و حالت طبیعی ندارد. از طرفی قرص راکوتان در برابر نور حساس است. در نتیجه نور لیزر باعث به وجود آمدن مشکلات جدی روی پوستتان خواهد شد‌ .

سخن آخر

لیزر موهای زائد می‌ تواند روش مورد علاقه خیلی از افراد مخصوصاً خانم‌ ها باشد. زیرا از این طریق می‌ توانند تا حد زیادی در زمان و هزینه صرفه‌ جویی کنند. اما اینکه شما چه قرص‌ ها و داروهایی استفاده می‌ کنید و چه سبک زندگی دارید، از طرفی به چه کلینیکی مراجعه کرده‌ اید و لیزر الکساندرایت یا سایر دستگاه ها را انتخاب کرده اید، می‌ تواند تاثیر زیادی روی نتیجه کار داشته باشد‌‌. ما در این مبحث راجع به اثرات راکوتان روی لیزر صحبت کردیم و گفتیم که لیزر حین مصرف راکوتان با یکدیگر سازگاری ندارند‌. به هر حال شما باید قبل از لیزر حتماً مشاوره انجام دهید و در مورد قرص‌ ها و داروهایی که الان استفاده می‌ کنید یا قبلاً استفاده کرده‌ اید، توضیحاتی را به پزشک بگویید‌‌. ما کلینیک مادام لیزر را به شما توصیه می‌ کنیم که یک مشاوره دقیق، جامع و کامل برایتان انجام می‌ دهد تا مطمئن شوید که لیزر برایتان مفید واقع خواهد شد یا خیر.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای