09926262619

بهترین روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت

روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت بخش های مختلفی دارد که امروز آن را بررسی می کنیم. همه خانم‌ها مقداری موی در روی صورت خود دارند. اما معمولاً موهای زائد واضح تر هستند. با این حال، اگر موها ضخیم، تیره و درشت باشند، ممکن است مشکل ساز شود. زنانی که از موهای زائد صورت رنج می‌برند، ممکن است بخواهند به دنبال راه‌هایی برای از بین بردن آن یا کمتر دیده شدن آن باشند. روش های زیادی برای رفع موهای زائد صورت وجود دارد. برخی از آن ها مانند لیزر موهای زائد زیر بغل یا پا و غیره هستند. همچنین اینکه کدام یک برای شما مناسب است به ترجیحات شما و نحوه واکنش بدن شما به روش های مختلف بستگی دارد. موضوع امروز ما در وبسایت مادام لیزر در ارتباط با روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت است.

جهت رزرو نوبت و دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.👇

کاهش موهای زائد صورت

چرا موهای زائد صورت داریم؟

برخی از زنان که از موهای زائد صورت رنج می برند به دلیل عدم تعادل هورمونی این کار را انجام می دهند. یائسگی، یا شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، ممکن است باعث شود زنان سطوح بالاتر از حد معمول هورمون های جنسی مردانه مانند تستوسترون داشته باشند. موهای زائد صورت نیز ممکن است در زنان چاق شایع تر باشد و زنان از گروه های قومی خاص ممکن است بیشتر از سایرین مستعد باشند.

روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت چیست؟

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت:

اصلاح

این روش معمولاً سریع و آسان است. با این حال، ممکن است مجبور شوید هر روز اصلاح کنید.

اپیلاسیون

اگر به طور منظم (حدود هر 2 تا 6 هفته) انجام شود مؤثر است و ممکن است رشد مجدد را کاهش دهد. با این حال، ممکن است دردناک باشد و باعث قرمزی شود.

بلیچینگ موهای زائد صورت

این می تواند موهای تیره را در کوتاه مدت کمتر به چشم بیاورد اما ممکن است پوست شما را تحریک کند. همچنین موها را از بین نمی برد، بلکه آن‌ها را روشن می کند تا کمتر دیده شوند.

کاهش موهای زائد صورت

نخ زنی صورت

متخصصان نخ زدن صورت، موها را با یک نخ در حرکتی متقاطع بیرون می‌کشند. این کار باید هر ۲ تا ۶ هفته یکبار تکرار شود. بسیاری از زنان این کار را از اپیلاسیون دردناک تر می دانند، اما این در افراد مختلف متفاوت است.

روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت به صورت دائمی

لیزر موهای زائد یک روش طولانی مدت اما نه دائمی برای از بین بردن موهای زائد است. اگر فردی بخواهد موهای صورت خود را برای همیشه حذف کند، می تواند الکترولیز را امتحان کند. الکترولیز رشد مو را در پایه فولیکول مو از بین می برد، به این معنی که موها قادر به رشد مجدد نیستند.

👈بیشتر بخوانید: تاثیر لیزر رادو پلاس در کاهش چین و چروک

روش الکترولیز

الکترولیز یک گزینه دائمی برای از بین بردن موهای زائد است و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را به عنوان روشی برای حذف دائمی موهای زائد می شناسد. استفاده از الکترولیز روی صورت بی خطر است. در طول الکترولیز، یک الکترولوژیست یک سوزن استریل را به فولیکول مو وارد می کند. سپس مقدار کمی جریان الکتریکی از سلول‌های تحریک کننده رشد مو عبور و از بین می‌رود. افراد برای تکمیل فرآیند الکترولیز به درمان های تکراری نیاز دارند.

روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت از لحاظ نوع پوست

راه های زیادی برای از بین بردن موهای صورت وجود دارد و افراد می توانند هر روشی را که احساس می کنند برای آن‌ها و پوستشان بهتر است انتخاب کنند. اگر در مورد انجام هر روشی برای حذف موهای زائد در خانه مطمئن نیستید، با یک متخصص پوست صحبت کنید. قبل از درمان در مورد هر گونه شرایط پزشکی که ممکن است بر ایمنی حذف مو تأثیر بگذارد، بحث کنید. افراد می توانند در مورد راه حل های دائمی مانند الکترولیز با متخصص پوست مشورت کنند.

اگر زنان متوجه هر گونه تغییر غیرعادی در رشد موهای صورت خود شوند، باید به پزشک خود مراجعه کنند. زیرا ممکن است نشانه یک بیماری زمینه ای باشد.

اپیلاتور یکی از روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت

این دستگاه موها را از ریشه جدا می کند. اپیلاتور یک وسیله الکتریکی است که با استفاده از موچین های چرخشی که موها را به سمت بالا می کشد، موها را از ریشه جدا می کند. یک اپیلاتور کوچک ممکن است برای استفاده روی صورت یا نواحی کوچکتر مو بهترین باشد. افراد می توانند با پیروی از دستورالعمل های اپیلاتوری که استفاده می کنند، این روش را امتحان کنند. دستورالعمل ها ممکن است شامل این مراحل باشد:

✍ پیشنهاد ما : کلینیک مادام لیزر، مرکز لیزر موهای زائد دز شهرک گلستان با استفاده دستگاه لیزر الکساندرایت برای

رفع موهای رائد در خدمت شماست.

  • قبل از اپیلاسیون پوست را لایه برداری کنید.
  • دستگاه را در زاویه قائمه با سطح پوست نگه دارید.
  • اپیلاتور را به آرامی روی ناحیه مو حرکت دهید.

ممکن است اپیلاسیون برای افراد دردناک باشد زیرا موها را از ریشه بالا می‌کشد. این بدان معنی است که نتایج طولانی تری نیز ارائه می دهد. مردم می توانند اپیلاتورها را در داروخانه ها پیدا کنند یا از بین انواع اپیلاتور به صورت آنلاین انتخاب کنند.

استفاده از کرم موبر

افراد می توانند از کرم موبر به عنوان روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت استفاده کنند. کرم های موبر با نابودی ساختار مو، موهای زائد را از بین می برند. سپس افراد می توانند موها را از روی پوست پاک کنند.

برخی از افراد ممکن است نسبت به این نوع کرم‌ها واکنش آلرژیک داشته باشند. بنابراین باید قبل از استفاده از پوست روی صورت خود، یک پچ تست را روی ناحیه کوچکی از پوست انجام دهند. از مصرف این کرم دور چشم یا ابرو خودداری کنید. افرادی نباید از کرم های موبر در هر ناحیه از پوست استفاده کنند که عبارتند از:

  • افراد دارای حساسیت پوستی
  • اشخاص با پوست تحریک شده یا سوخته
  • فرد دارای پوست ملتهب
  • افراد با پوست ترک خورده

این افراد باید دستورالعمل های مربوط به محصول موبر را که استفاده می کنند به دقت دنبال کنند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه تحریک، آن را متوقف کنند.

کاهش موهای زائد صورت

کرم های موضعی یا دارو

اگر فردی متوجه شود که روش‌های دیگر حذف موهای زائد برای او مؤثر نیست، ممکن است از کرم‌های تجویزی موضعی مانند وانیکا استفاده کند. افراد باید قبل از استفاده از هر کرمی روی پوست خود آزمایش کنند. زیرا این محصولات ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند. در واکنش به محصول، آن‌ها باید استفاده از کرم را متوقف کنند و در صورت عدم رفع سوزش با پزشک خود صحبت کنند.

سخن آخر

امروز ما به بررسی روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت پرداختیم. مانند سایر روش های درمانی برای کاهش موهای زائد صورت، کرم های موضعی نیز نتایج موقتی دارند و اثرات آن ممکن است 1 تا 2 هفته باقی بماند. برخی از این کرم ها می توانند حاوی مواد شیمیایی قوی باشند و افراد باید در مورد عوارض جانبی با پزشک خود صحبت کنند.

🎇 منبع:

Methods of facial hair removal

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای