09926262619

روش های لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت یکی از روش های درمانی جدید است که شما می توانید جهت پاکسازی بهتر صورت از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید روش های لیزر درمانی بخش های مختلفی دارد. یکی از آن ها لیزر موهای زائد صورت است که در این مقاله آن را بررسی می کنیم. لیزر موهای زائد صورت یک روش درمانی جهت زیبایی بخش های مختلف صورت است. همچنین در این روش از لیزر قدرتمند یا نور پالسی شدید (IPL) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. همانند دیگر روش های لیزر درمانی در این روش هم منبع نور فولیکول های مو را در پوست حرارت می دهد و در آخر رشد مو را دچار اختلال می کند. ما در مقاله پیش رو در وبسایت مادام لیزر به بررسی لیزر موهای زائد صورت خواهیم پرداخت.

✍ پیشنهاد ما : کلینیک زیبایی مادام لیزر با در اختیار داشتن لیزر کیو سوئیچ Q-switch علاوه بر پاک کردن تاتو

( خالکوبی ) ضایعات پوستی اینجاد شده را هم پاکسازی کند.

روش های قابل اثبات برای از بین بردن موهای زائد صورت

قبل از لیزر موهای زائد به چه نکاتی باید فکر کنید

نواحی رایج برای درمان با لیزر عبارتند از: صورت، سینه، پاها، بازوها، زیر بغل و خط بیکینی. این روش می تواند برای زنانی با رشد بیش از حد مو (هیرسوتیسم) مفید باشد. لیزر موهای زائد ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، محدودیت هایی داشته باشد یا هزینه زیادی را در بر بگیرد.

ایمنی

روش درمانی لیزر موهای زائد بی خطر است. اما گاهی اوقات می تواند عوارض جانبی مانند درد و ناراحتی و قرمزی پوست را ایجاد کند که ممکن است مدتی طول بکشد. همچنین ممکن است برای همه، از جمله زنان باردار و افرادی با انواع پوست خاص، مناسب نباشد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد لیزر موهای زائد صورت باعث سرطان پوست می شود. مطمئن شوید فردی که لیزر موهای زائد شما را انجام می دهد با تجربه و دارای صلاحیت مناسب است.

لیزر موهای زائد صورت دائمی نیست

برای جلوگیری از رشد مجدد مو به جلسات منظم نیاز دارید. تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است هر 4 هفته یک بار و برای موهای بدن هر 6 تا 8 هفته یک جلسه نیاز داشته باشید. هیچ تضمینی وجود ندارد که لیزر موهای زائد بتواند تمام موهای زائد شما را حذف کند.

روی پوست های برنزه به خوبی کار نمی کند

لیزر موهای زائد روی افرادی که پوست تیره و موهای تیره دارند بهتر عمل می کند. روی پوست برنزه یا موهایی که در اثر نور خورشید سفید شدند، موثر نیست. اگر به تازگی برنزه کردید، باید اجازه دهید قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت تاثیرش از بین رود.

👈 بیشتربخوانید: پاک کردن تاتو با لیزر چقدر زمان می برد و چند جلسه نیاز دارد؟

روش های قابل اثبات برای از بین بردن موهای زائد صورت

هیچ یک از ما از رشد مو های زئد در بخش های مختلف بدن لذت نمی بریم. در حالی که برخی افراد مانیکور می کنند و موها را از تمام قسمت‌های بدن حذف می‌کنند. اما ممکن است بعدا باز هم موهای زائد رشد کنند. خبر خوب این است که  محصولات مختلف رفع موهای زائد موثر در بازار وجود دارد. اما تا زمانی که موها را برای همیشه حذف نکنید، دوباره رشد خواهند کرد.

انواع مدل موی صورت و ارتباط آن با لیزر موهای زائد صورت

تصمیم گیری در مورد نحوه برداشتن موهای خود اغلب به نوع موهایی که می خواهید بردارید بستگی دارد. اکثر مردان حداقل هر چند روز یکبار ریش و سبیل خود را می تراشند یا کوتاه می کنند. خانم ها اغلب ابروهای خود را می چینند و از اپیلاتور برای از بین بردن موهای ریز و موخوره از صورت استفاده می کنند. هم مردان و هم زنان تمایل دارند برای حذف موهای بینی، رشد موی ساق پا و رشد بیش از حد ابروها، به سراغ برخی وسایل بروند.

لیزر موهای زائد صورت

مزایا و معایب روش های حذف موهای زائد صورت

بسته به نوع موهایی که می خواهید بردارید، احتمالاً یک روش خانگی برای لیزر موهای زائد صورت دارید. اما آیا روشی که استفاده می کنید موثرترین روش است؟ آیا از این که این کار را بارها و بارها انجام دهید فقط برای اینکه موهایتان دوباره رشد کنند خسته شدید؟

در این‌جا خلاصه ای از مزایا و معایب برخی روش های حذف موهای زائد را بیان می کنیم:

روش های DIY که می توانید در خانه انجام دهید

قبل از برداشتن تیغ صورت، نوارهای موم، موچین یا سایر دستگاه‌های رفع موهای زائد، باید از مزایا و معایب هر روش حذف موهای زائد آگاه شوید.

✔ آیا می دانید: درمان اگزما با لیزر چگونه انجام می شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

تفاوت اصلاح موهای صورت با فرآیند لیزر موهای زائد صورت

مزایای اصلاح این است که آسان، موثر و بدون درد است. اما برخی از نقاط ضعف در این روش وجود دارد. اگر می خواهید موهای صورت خود را حفظ کنید، باید به طور منظم اصلاح کنید. بدترین بخش این است که اصلاح می تواند باعث رشد موهای زائد شود که می تواند دردناک باشد.

تفاوت اپیلاسیون و لیزر موهای زائد صورت

بهترین نکته در مورد اپیلاسیون این است که بسیار برای صورت موثر است. اگر این کار به درستی انجام شود، صورت اپیلاسیون شده می تواند برای هفته ها بدون مو بماند. اما برخی از معایب نیز در اپیلاسیون و لیزر موهای زائد صورت وجود دارد. برای شروع این فرآیند، برخی از مردم فکر می کنند که اپیلاسیون بسیار دردناک است. همانند اصلاح، این روش نیز می تواند باعث رشد موهای زائد شود، و اگر پوست حساسی دارید، گزینه خوبی نیست.

بزرگترین ایراد اپیلاسیون چیست؟

موها باید حداقل یک چهارم اینچ طول داشته باشند تا موم به طور موثر چسبیده شود، بنابراین قبل از اینکه بتوانید دوباره اپیلاسیون کنید، باید مقدار کمی رشد مجدد را تحمل کنید.

لیزر موهای زائد روبی

اولین سیستم لیزر موهای زائد صورت این نوع بود. طول موج این لیزر 694 نانومتر است. لیزر به فولیکول های مو آسیب می رساند و بافت ها و ساختارهای اطراف پوست را ایمن نگه می دارد. این روش نتایج بلندمدت خوبی را به ارمغان می‌آورد. همچنین هر گونه رشد مجدد مو نازک‌تر، ظریف‌تر و نازک‌تر از رشد قبلی است.

سیستم خنک کننده داخلی در این روش لیزر درمانی به طور مداوم پوست را خنک می کند. همچنین در مقایسه با سایر سیستم های لیزر موهای زائد کمترین درد را دارد. حتی می توان از آن بر روی نواحی کوچک پوست و سرعت تکرار لیزر آهسته استفاده کرد که در نتیجه زمان درمان بهتر و طولانی تر می شود.

لیزر موهای زائد الکساندرایت

این به روشی مشابه با سیستم حذف موهای زائد لیزر روبی عمل می کند. طول موج مورد استفاده در این سیستم 755 نانومتر است که در قسمت قرمز مادون قرمز طیف نور قرار دارد. این سریع‌ترین روش لیزر موهای زائد موجود است. این روش سرعت نفوذ بسیار خوبی دارد و می تواند مناطق وسیعی از پوست را بپوشاند.

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد دایود

از دیودها یا تشکیل می شود که در طول موج 800 تا 810 نانومتر کار می کنند. می توان از آن به طور موثر برای پوست های تیره تر همراه با موهای ضخیم و ضخیم استفاده کرد. همچنین به دلیل اثربخشی آن بر روی موهای پشت و سینه، در بین مردان محبوبیت دارد. این لیزر مفیدترین منبع نور حذف موهای زائد و امیدوارکننده ترین لیزر برای رفع موهای زائد است.

مزایا و معایب لیزر موهای زائد صورت

یکی از بزرگترین مزایای لیزر موهای زائد صورت این است که یک روش بسیار آسان است. در نواحی کوچک، مانند لب بالایی یا بین ابروها، کل فرآیند فقط چند دقیقه طول می کشد. مهم‌ترین چیز این است که از نور خورشید دور بمانید. پوست شما باید رنگدانه طبیعی خود را داشته باشد تا این فرآیند موثرتر باشد. همچنین بسیار مهم است که صورت خود را قبل از درمان با این روش اپیلاسیون نکنید. شما می توانید صورت خود اصلاح کنید. اما باید مقداری رشد مو داشته باشید تا لیزر فولیکول های شما را هدف قرار دهد.

🎇منبع:

Laser facial hair removal methods

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای