09926262619

چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟

افراد مناسب لیزر زائد: لیزر موهای زائد  یکی از روش های بروز است که مدت هاست به عنوان یکی از درمان های ایمن برای دستیابی به نتایج طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. افراد  برای بخش های مختلف بدن این کار را انجام می دهند. می توانیم به لیزر بیکینی، لیزر موهای زائد دست، لیزر پا، لیزر موهای زائد زیر بغل و سایر نواحی اشاره کنیم. با این حال مانند سایر درمان ها،‌ این روش درمانی هم برای برخی افراد مناسب نیست. در ادامه این نوشته از وب سایت مادام لیزر می خواهیم بدانیم چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟

چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟

همان طور که اشاره شد،‌لیزر موهای زائد، گزینه ای عالی برای افرادی است که به دنبال خلاص شدن از شر موهای زائد بدن خود هستند. با این حال این کار برای همه افراد مناسب نیست. در ادامه به بررسی افرادی می پردازیم که مجاز برای این کار نیستند و بهتر است لیزر  را انجام ندهند.

برای دریافت خدمات و رزرو نوبت یا کارشناسان ما تماس بگیرید👇

افراد مناسب لیزر زائد

افراد زیر ۱۴ سال

بهتر است برای انجام لیزر موهای زائد فرد بیش از ۱۴ سال سن داشته باشد. به این دلیل که در سنین زیر ۱۴ سالگی، افراد  پوست نازک تری دارند و رگ های خونی آن ها کوچک تر می باشد. به همین دلیل لیزر می تواند منجر به کبودی و خونریزی شود. علاوه بر آن احتمال این که واکنشی آلرژیک رخ بدهد نیز دیده می شود.

اکثر پزشکان بر این باور هستند که کودکان باید تا زمان بلوغ خود صبر کنند و بانوان نیز چرخه قاعدگی خود را شروع کرده باشند. همچنین برخی افراد به دلیل مشکلات خاص پزشکی نیز نباید این کار را انجام دهند.

زنان باردار یا شیرده

همان طور که اشاره شد می خواهیم بدانیم، چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟ یک گروه بسیار مهم زنان باردار و یا شیرده هستند. در کل باید گفت لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود. البته باید اشاره کنیم که در این زمینه هنوز مطالعات خاصی انجام نشده است.

با این حال توصیه متخصصان این است که در دوران بارداری، لیزر موهای زائد انجام نشود. این در حالی است که طبق مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ بی خطر بودن روش لیزر برای حذف و درمان بیماری های خاصی مانند سنگ کلیه و زگیل تناسلی زنان، نشان داده شده است. با این حال هیچ داده ای مبتنی بر بی خطر بودن لیزر موهای زائد در زمان بارداری وجود ندارد.

در زمان شیردهی نیز، باید در زمینه لیزر موهای زائد بدن احتیاط شود. این کار برای مادر و نوزاد مشکلی ایجاد  نمی کند اما بهتر است که لیزر در نزدیکی بافت سینه یا ناحیه آرئول نباشد. به این دلیل که پوست می تواند مقداری از انرژی پرتو لیزر را جذب خود کند. سپس از طریق مجاری شیر به بدن شما یا فرزند منتقل می شود.

افراد  دارای ریزش موی غیرطبیعی یا نقاط لکه دار

اگر نگران ریزش موی خود هستید و یا نواحی لکه دای روی پوست خود دارید، لیزر موهای زائد برای شما ایده خوبی نیست. این که چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند، بستگی به این مولفه مهم هم دارد. لیزر موهای زائد خود به تنهایی می تواند منجر به التهاب شود که خود در ادامه می تواند زخم هایی ایجاد کند.

اگر در سابقه پوستی شما اسکار کلوئیدی دیده می شود نیز ممکن است با لیزر دچار مشکل شوید. اگر مستعد آکنه نیز هستید، بهتر است لیزر موهای زائد را کمی کنار بگذارید چرا که می تواند منجر به باز شدن بیشتر منافذ و در عین حال جوش های شدید  تر شود.

افراد  دارای ریزش موی غیرطبیعی یا نقاط لکه دار

چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟- مصرف داروهای خاص

افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند، گزینه مناسبی برای لیزر موهای زائد نیستند. پس اگر هر کدام از داروهای زیر را مصرف می کنید بهتر است بدانید که ممکن است دچار عوارض جانبی ناشی از آن شوید:

  • داروهای ضد افسردگی
  • انواع قرص های ضد بارداری
  • داروهای رقیق کننده خون

اگر در زمینه مصرف داروها و تداخل آن ها با لیزر موهای زائد مطمئن نیستید بهتر است جزئیات دقیقی را از متخصصان بپرسید.

👈بیشتر بخوانید: مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد؟

افراد با شرایط پوستی شدید

سوال این است که چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟ یکی از گروه افراد، اشخاصی هستند که بیماری های پوستی سخت دارند. به طور مثال می توان به افراد با بیماری های اگزما، آکنه یا پسوریازیس اشاره  داشت. لیزردرمانی می تواند این شرایط را چالش برانگیز و سخت کند. برخی داروهای  مربوط به این مشکلات هم می توانند منجر به خشک شدن پوست و بدتر شدن شرایط شوند.

سخن آخر

ما در این نوشته از مادام لیزر به این سوال پاسخ دادیم که چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟ اگر شما بیماری پوستی خاصی دارید، در دوره بارداری یا شیردهی هستید، داروی خاصی مصرف می کنید و یا سایر موارد، بهتر است برای لیزر موهای زائد دست نگه دارید. البته در این زمینه می توانید با متخصصان ما در کلینیک ماد ام لیزر بصورت تخصصی در زمینه لیزر موهای زائد در شهرک راه آهن هم مشورت داشته باشید.

🎇منبع:

Suitable people redundant laser

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای