09926262619

مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد؟

بهترین نوع دستگاه لیزر :لیزر موهای زائد بدن یکی از روش های مخصوص زیبایی است که در میان افراد طرفداران بسیاری دارد. این تکنیک بدون ضرر و با تاثیر بسیار زیاد است. در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد بدن مانند ایپلاسیون، شیو کردن، اصلاح با ماشین و غیره از نظر درد، سرعت، دقت و بسیاری عوامل دیگر دارای عوارضی هم است. اما عوارض می تواند بسیار کم باشد و یا اصلا دیده نشود. در ادامه این نوشته از  وب سایت مادام لیزر ما به بررسی این سوال می پردازیم که مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد؟ البته برای نتیجه بهتر، باید با متخصصان ما در کلینیک در ارتباط باشید.

برای ارتباط با متخصصان مادام لیزر کلیک کنید👇

 

بهترین نوع دستگاه لیزر
بهترین نوع دستگاه لیزر

لیزر موهای زائد

تکنیک لیزر موهای زائد بدن به گونه ای کار می کند که می تواند موهای ناخواسته بدن را با استفاده از پالس های نور لیزر از بین ببرد. این پالس ها منجر به تخریب فولیکول های مو می شوند. لیزر موهای زائد بدن، مانند لیزر دست، لیزر پا، لیزر بیکینی و غیره به طور دقیق در کلینیک ها و منازل با استفاده از دستگاه های مختلف و با تکنولوژی های پیشرفته انجام می شود. نور های متمرکز با تابش به فولیکول های مو رنگدانه موجود در فولیکول نور را جذب می کنند و در نتیجه مو ها از بین خواهند رفت.

تکنولوژی های پیشرفته لیزر موهای زائد بدن به گونه ای هستند که برای همه مدل پوستی اعمال خواهند شد. از سیستم های لیزر و دستگاه های مختلف آن برای از بین بردن موهای ناخواسته بدن، صورت، ساق پا، چانه، کمر، بازو، زیر بغل، بیکینی و غیره استفاده می شود. مزایای استفاده از لیزر موهای زائد بدن نیز عبارتند از:

  • هدف قرار دادن موهای تیره و درشت بدون آسیب به پوست اطراف بدن
  • فرایندی سریع
  • ریزش و حذف دائمی موهای زائد بدن

دستگاه های لیزر موهای زائد بدن به دلیل تاخیر در رشد مو برای دوره های طولانی و یا حذف آن ها شناخته شده هستند. اما سوال مهم تر این است که مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد؟ البته عوامل دیگری هم در موفقیت تاثیر دارند. از این میان می توانیم به رنگ مو و رنگ پوست هم اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر چگونه است؟

مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد؟

در گذشته دستگاه های لیزر موهای زائد بدن صرفا برای رنگ پوست های خاصی کارایی داشتند. اما پیشرفت هایی که اخیر ا در زمینه سیستم های لیزر پدید آمده است، تمامی موانع را از بین برده است. به همین دلیل انتخاب دستگاه مناسب با توجه به رنگ پوست و رنگ مو اهمیت زیادی خواهد داشت. در ادامه و برای پاسخ به سوال اساسی خود یعنی مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد، دستگاه های مختلف را بررسی می کنیم.

لیزر موهای زائد روبی

این مدل دستگاه، اولین سیستم به کار رفته برای لیزر دائمی موهای زائد بدن بود. این سیستم از طول موج های کوتاه تر یعنی ۶۹۴ نانومتر استفاده می کرد. هدف دستگاه روبی، تاثیر بر روی ملانین است که برای از بین بردن موهای سبک و نازک بسیار ایده آل می باشد. اما از این مدل لیزر برای پوست های تیره استفاده نمی شود. مزیتی که این دستگاه دارد، مکث طولانی بین پالس های لیزر می باشد که منجر به کاهش ناراحتی و درد  کمتر خواهد شد. تاثیر این دستگاه بیشتر برای مناطق کوچکی از بدن است.

لیزر الکساندرایت

ما می خواهیم بدانیم که مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد؟ یکی از دستگاه های سریع و بسیار محبوب برای لیزر موهای زائد بدن، لیزر الکساندرایت است. طول موجی که این دستگاه اعمال می کند، ۷۵۵ نانومتر می باشد. از این دستگاه جهت هدف قرار داردن ملانین در فولیکول های مو برای افرادی که رنگ پوست روشن تا زیتونی دارند بسیار ایده آل می باشد. دقت کنید که این سیستم لیزر می تواند نواحی درمان بزرگ را در مدت زمان بسیار کم یعنی ۳۰ دقیقه پوشش دهد. توسعه  فناوری جدی با دستگاه های خنک کننده داخلی می تواند منجر به غلبه بر مشکلات و بهبود تجربه بیمار شود.

لیزر الکساندرایت
بهترین نوع دستگاه لیزر

لیزر موهای زائد با دستگاه دیود

سیستم ها و فناوری های دیود  رویکرد های توسعه یافته جدیدی در روند لیزر موهای زائد هستند. این دستگاه ها دارای منابع انرژی قوی شامل نیمه هادی ها هستند که به عنوان دیود شناخته می شود. از دیود ها برای پدید آوردن پرتو های لیزر با طول موج های طولانی تر ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر استفاده می شود. همین مسئله باعث می شود که به طور عمیق تری پالس ها به فولیکول های پوست نفوذ کنند. لیزر های دایود معمولا برای انواع پوست های تیره به صورت ایمن در نظر  گرفته می شوند. در عین حال برای از بین رفتن موهای ضخیم و درشت هم بسیار مناسب هستند. به همین دلیل و با توجه به این سوال که مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد، دیود انتخابی برای مردان است.

لیزر موهای زائد با سیستم Nd

این مدل را می توان پیشرفته ترین در سیستم های لیزر موهای زائد بدن دانست. فناوری بسیار موثری که برای از بین بردن موهای زائد بسیار کاربردی است. در عین حال جهت کارهای دیگر مانند حذف تاتو هم به کار می رود. گرچه می توان از آن برای کارهای زیبایی دیگر مانند لایه برداری پوست با لیزر هم استفاده کرد. این دستگاه طول موج های ۱۰۶۴ و ۵۳۲ نانو متر را ایجاد می کند. به همین دلیل به فولیکول ها در نزدیکی سطح پوست نفوذ می کند. این دستگاه به دلیل مدل خاص کاری که دارد برای انواع پوست از جمله پوست های برنزه هم ایمن در نظر گرفته می شود.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد کدامند؟ برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد؟ – دستگاه ILP

این سیستم را نمی توان شامل لیزر دانست. بلکه شکلی شبیه به نور پالسی شدید لیزر دارد. سیستم ILP به وسیله پالس انرژی حرارتی که توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذی می شود، تابش را آغاز می کند. مزایای بسیار این دستگاه باعث شده تا از آن استفاده های بسیاری شود.

سخن آخر

لیزر موهای زائد بدن یکی از بهترین روش ها برای حذف موهای ناخواسته است. اما این که بدانید چه دستگاهی برای شما مناسب تر است اهمیت زیادی دارد. از این رو در این نوشته از وب سایت مادام لیزر بررسی کردیم مکانیزم و عملکرد کدام نوع لیزر تاثیر بیشتری دارد؟ البته بهترین کار این است که به متخصصان مادام لیزر، مرکز لیزر موهای زائد در چیتگر در این زمینه مراجعه کنید.

🎇منبع:

best laser hair removal machines & IPL devices 2023, according to experts

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای