09926262619

علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

افرادی که از  موهای زائد و ناخواسته رنج می برند می توانند به راحتی با لیزر موهای زائد تغییرات شگفت انگیزی برای خود ایجاد کنند. این تکنیک یکی از آسان ترین روش هابرای از بین بردن موهای زايد بدن است که برای بخش های مختلف هم کاربرد دارد. اما نکته مهم این که باید به عوارض جانبی مختلف هم توجه داشته باشید. ممکن است عوارض جانبی کوتاه مدن و آزاردهنده ای پس از درمان برای شما ایجاد کند. در ادامه این نوشته از وب سایت مادام لیزر به بررسی علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد می پردازیم.

عوارض لیزر موهای زائد

ما درک می کنیم که شما بعد از بیرون آمدن از سالن آرایشی، بلافاصله پس از اپیلاسیون احساس درد داشته باشید. افرادی هستند که بر مبنای موهای زیادی که دارند به دنبال روش های دائمی تری برای موهای خود هستند. یکی از بهترین روش ها برای رفع دائمی موهای زائد، لیزر است. عوارض لیزر موهای زائد یکی از اساسی ترین نگرانی ها برای افرادی است که قصد دارند این درمان را انجام دهند.

زمانی که لیزر موهای زائد با نظارت پزشک متخصص انجام شود، می توان به ایمن بودن آن نیز اطمینان داشت. پوست شما اساسی ترین بخش وجودی و ظاهری شما است. بنابراین مهم ایت که بدانید از چه دستگاهی استفاده می شود و یا  چه کسی این کار را انجام می دهد؟

در هفته های اول پس از لیزر موهای زائد موهای مرده شما ریخته می شوند. از این رو شما می توانید برجستگی های ریزی مانند جوش ببینید که به نام فولیکولیت شناخته می شوند. پس می توان علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد را این گزینه هم دانست. این مسئله به دلیل تحریک پوست است. توجه کنید اگر روی پوست بسیار تیره یا به وسیله فردی که آموزش دیده نیست انجام شود، می تواند زخم و سوختگی را هم به دنبال داشته باشد.

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه انجام می شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

یکی از عوارضی که پس از لیزر موهای زائد ممکن است با آن مواجه شوید، جوش زدن می باشد. اما چرا این اتفاق می افتد؟ زمانی که لیزر موهای زائد صورت می گیرد، قبل از آن اقداماتی صورت گرفته است. یکی از مهم ترین این کارها، تیغ زدن موهای بدن است. هفته اولی که پس از لیزر به فعالیت های خود می پردازید، باید بدانید که موهای مرده شما از داخل پوست می ریزند.

جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

زمانی که بدن خود را لمس می کنید، احساس گزگز خواهید داشت. همین مسائل علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد و ایجاد برآمدگی های ریزی به نام فولیکولیت است. دلیل اصلی آن تحریک پوست است. نکته مهم این است که عموما با استفاده از کرم های آنتی بیوتیک پس از لیزر می توان در رفع این مشکل اقدام کرد. اما اگر بهبودی برای شما حاصل نشد، لازم است تا با پزشک خود تماس بگیرید.

بعد از انجام لیزر موهای زائد شما شاید با آکنه مواجه شوید.این جوش و آکنه در ناحیه درمان ایجاد می شود. علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد بسته شدن منافذ پوستی است. زمانی که گرمی لیزر، منافذ شما را باز می کند، پوست به عفونت های ریز هم بسیار حساس می شود. در این حالت است که آکنه رخ می دهد.

بیشتربخوانید: مزایای لیزر موهای زائد بدن کدام است؟

پس از لیزر دست، لیزر پا، لیزر بیکینی و غیره سلول های مرده پوست .و باکتری ها امکان فرار ندارند. از این رو زمانی که بدن شما تلاش می کند آن ها را بیرون کند، حباب های جوش گاهی همراه با چرک ایجاد می شود.

اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، تاول‌های دیگری هم بر روی پوست ایجاد می‌شود که عموما بر اثر سوختگی است. این مسئله نشان می دهد که باید درمان زیر نظر متخصص و در کلینیک معتبر مادام لیزر انجام شود.

چگونه می توان جوش های ایجاد شده را رفع کرد؟

پس از بررسی علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد باید برای رفع آن نیز اقدام کرد. با رژیم درمانی مناسب پس از لیزر می توان از این مشکل پیشگیری کرد. باید این قسمت از پوست را تمیز نگه دارید. سعی کنید پس از لیزر موهای زائد از آٰرایش، دئودورانت یا سایر لوازم آرایشی بلافاصله بعد از جلسات خودداری کنید.

این کار باعث می شود که پوست شما در زمان بهبودی نفس بکشند. در واقع باید منافذ پوستی را باز نگه دارید تا آلودگی ها از آن پاک شوند. دقت کنید که پزشک شما برای شما کرم یا پماد های خاصی هم احتمالا تجویز می کند. شما می توانید از آن ها استفاده کنید تا از تحریک پوست شما جلوگیری شود.

اگر آکنه پس از لیزر موهای زائد هم باقی بماند با استفاده از پماد آنتی بیوتیک های سه گانه می توان به آن کمک کرد. البته باید به دستور پزشک اعتماد کرد. نکته مهم این که از دستکاری جوش ها جلوگیری کنید. این کار باعث پدید آمدن اسکار و جای جوش و در نهایت لکه می شود.

سخن نهایی

با بررسی علت جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد بدن ، می توان برای رفع این مشکل اقدام جدی تری کرد. زمانی که شما برای لیزر موهای زائد خود اقدام می کنید، انرژی حاصل از آن می تواند منجر به جوش و آکنه شود. از این رو بهتر است به دستور پزشک متخصص پس از انجام این کار توجه کنید. کارهای مربوط به لیزر موهای زائد خود را در کلینیک معتبر مادام لیزر انجام دهید، برای دریافت خدمات لیزر موهای زائد در چیتگر کلیک کنید

منبع:

Incidence of acneform reactions after laser hair remov

 
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای