09926262619

لیزر موی زائد صورت چیست و روش و مراحل انجام آن کدام است؟

لیزر موی زائد صورت چیست؟

لیزر موی زائد صورت چیست؟ این عمل به یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی که در ایران انجام می شود تبدیل شده است. لیزر یک جایگزین محبوب برای اصلاح و اپیلاسیون است، به ویژه برای کسانی که به دنبال صرفه جویی در زمان هستند. لیزر موهای زائد صورت روش کم تهاجمی است همچنین مزایای دیگری مانند دقت در هدف قرار دادن موهای خاص، اجتناب از ناخوشایند در بین مراحل رشد و از بین بردن موهای زیر پوستی ارائه می دهد. در این نوشته می خواهیم بدانیم که لیزر موهای زائد صورت چیست و روش و مراحل انجام آن کدام است؟

لیزر موی زائد صورت چیست؟
لیزر موی زائد صورت یکی از بهترین روش ها برای حذف موهای زائد صورت است

مراحل اولیه و آماده سازی

قبل از لیزر موهای زائد، پزشک شما احتمالاً تاریخچه پزشکی شما را بررسی می کند و خطرات، مزایا و انتظارات را مورد بررسی قرار می دهد تا تعیین کند که آیا این یک گزینه درمانی مناسب برای شما است یا خیر. برای آماده شدن برای اولین جلسه لیزر موهای زائد، مهم است که از اپیلاسیون یا کندن موها به مدت چهار تا شش هفته قبل از درمان خودداری کنید. این فعالیت‌ها به طور موقت فولیکول‌ها و ریشه‌های مو را که هدف در طی لیزر درمانی هستند، از بین می‌برد. اصلاح با ژیلت  قابل قبول است، زیرا موها را کوتاه می کند و فولیکول های مو را دست نخورده باقی می گذارد.

در عرض 24 ساعت قبل از درمان، اصلاح  با تیغ ژیلت توصیه می شود تا لیزر بتواند به راحتی فولیکول ها را شناسایی کند. کلش مو می تواند در طول فرآیند لیزر بسوزد و باعث افزایش ناراحتی شود. در ادامه نوشته به بررسی این مطلب می پردازیم که لیزر موهای زائد صورت چگونه انجام می گیرد؟

در طول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

درست قبل از عمل لیزر، ممکن است به شما این امکان داده شود که بی حسی موضعی دریافت کنید تا به کاهش هر گونه ناراحتی در طول درمان کمک کنید. این فرایند 20 تا 30 دقیقه قبل از عمل لیزر اعمال می شود و برای مناطق حساس تر مانند خط بیکینی و زیر بغل توصیه می شود. به طور معمول از چشم شما توسط عینک محافظت می شود و متخصص تنظیمات تجهیزات لیزر با توجه به محل پوست، ضخامت و رنگ تنظیم می کند. در نهایت، ممکن است یک ژل سرد استفاده شود یا از یک دستگاه خنک کننده مخصوص برای محافظت از پوست بیرونی و به حداقل رساندن عوارض جانبی استفاده کنند.

در طول فرایند لیزر موهای زائد صورت، پالس های نور در ناحیه درمان داده می شود و ممکن است ناراحتی جزئی احساس شود. این روش به عنوان یک سوزن سوزن گرم یا نوار لاستیکی سبک که روی پوست می خورد توصیف شده است. جلسه اول معمولا بیشترین حس تازگی را نسبت به جلسه های بعدی ایجاد می کند و فرآیند لیزر بسته به ناحیه درمان از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر است. پس از اتمام عمل، ممکن است به شما لوسیون، کرم ضد التهابی یا کمپرس یخ داده شود تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهید.

روش انجام لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت یک روش پزشکی غیر تهاجمی است که از پرتو نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می کند. این روش را می توان در سایر قسمت های بدن نیز انجام داد، مانند زیر بغل، پاها یا ناحیه بیکینی، اما در صورت عمدتاً در اطراف دهان، چانه یا گونه ها استفاده می شود. زمانی بود که لیزر موهای زائد بر روی افرادی با موهای تیره و پوست روشن بهترین کار را داشت، اما اکنون، به لطف پیشرفت‌های فناوری لیزر، این روش برای هر کسی که موهای ناخواسته‌ای دارد که می‌خواهند حذف کنند، روشی مناسب است.

لیزر موی زائد صورت چگونه عمل می کند؟

لیزر موهای زائد با فرستادن نور به فولیکول مو از طریق لیزر، که توسط رنگدانه یا ملانین موجود در مو جذب می‌شود، عمل می‌کند. به همین دلیل است که در ابتدا بر روی افرادی که موهای تیره‌تری دارند، بهترین کارایی را داشت. هنگامی که نور توسط رنگدانه جذب می شود، به گرما تبدیل می شود، که در واقع به فولیکول آسیب می رساند. پس از اینکه لیزر به فولیکول مو آسیب می رساند، مو تبخیر می شود و یک دور کامل درمان بعداً رشد مو متوقف می شود. لیزر موهای زائد ممکن است به جلوگیری از رشد موهای زائد کمک کند و در زمان صرف اپیلاسیون یا اصلاح صرفه جویی کند.

روش لیزر موی زائد صورت

قبل از شروع لیزر موهای زائد، صورت شما کاملا تمیز می شود و ممکن است یک ژل بی حس کننده روی ناحیه درمان اعمال شود. به شما عینک هایی داده می شود که بپوشید و موهای شما احتمالاً پوشیده می شود. پزشک لیزر را در ناحیه مشخص شده هدف قرار می دهد. اکثر بیماران می گویند که این احساس مانند ضربه زدن یک نوار لاستیکی به پوست یا آفتاب سوختگی است. ممکن است بوی موهای سوخته را استشمام کنید.

از آنجایی که ناحیه صورت نسبت به سایر قسمت‌های بدن، مانند قفسه سینه یا پاها کوچک‌تر است، لیزر موهای زائد روی صورت معمولاً بسیار سریع است و گاهی اوقات در کمتر از 15 تا 20 دقیقه انجام می‌شود. لیزر موهای زائد را می توان در هر نقطه از صورت انجام داد از جمله:

  • چانه
  • لب بالا
  • پیشانی
  • گونه ها
  • شقیقه
  • زیر گردن

شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر نقطه از بدن انجام دهید و این برای اکثر افراد بی خطر است. با این حال، به افراد باردار توصیه می شود که از هیچ نوع لیزر درمانی، از جمله لیزر موهای زائد، استفاده نکنند.

آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

عوارض جانبی شدید یا عوارض مربوط به لیزر موهای زائد روی صورت نادر است. عوارض جانبی معمولاً خود به خود برطرف می شوند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • سرخی
  • ورم
  • تحریک پوست

در موارد نادر، عوارض جانبی جدی تر لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • عفونت
  • تغییرات دائمی در رنگ پوست
  • تاول
  • سوزش
  • جای زخم

بعد از لیزر موی زائد صورت چه انتظاری باید داشت؟

در روزهای پس از لیزر موهای زائد، می توانید انتظار داشته باشید که بیشتر فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید، اگرچه باید از ورزش و قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید خودداری کنید. ممکن است بین 2 تا 3 هفته طول بکشد تا شما تفاوت محسوسی در رشد مو مشاهده کنید، و ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا نتایج کامل را ببینید. پس باید صبور باشید.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی این مطلب پرداختیم که لیزر موهای زائد صورت چگونه انجام می گیرد؟ریزش کامل فولیکول های مو توسط لیزر در طول درمان ممکن است روزها تا هفته ها طول بکشد. موها بلافاصله نمی ریزند و روند ریزش ممکن است گاهی شبیه رشد مداوم مو باشد. نتایج به طور قابل توجهی بین افراد متفاوت است، که ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند ضخامت، تراکم یا محل مو باشد. پس برای نتیجه بهتر صبور باشید. برای دریافت خدمات لیزر موی زائد صورت در شهرک راه آهن به کلینیک مادام لیزر مراجعه کنید.

منبع: Laser Facial Hair Removal – Benefits, Treatment, Side Effects, Cost

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای