09926262619

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از معدود روش ها برای رفع موهای زائد بدن است که نتایج آن می تواند تا سال های سال ماندگاری داشته باشد. دستگاه لیزر در این زمینه می تواند با آسیب رساندن یا از بین بردن فولیکول های مو، مانع رشد مو در آینده شود. اما نکته مهم انجام لیزر موهای زائد به وسیله متخصصان است. در هر صورت اما ممکن است عوارضی مانند قرمزی و درد برای افراد پدید بیاید. به همین دلیل نیاز به اقدامات پیشگیرانه پس از درمان است. در این نوشته از وب سایت مادام لیزر نیز به یکی از مهم ترین موارد در زمینه لیزر درمانی می پردازیم. بحث ما در ادامه مراقبت بعد از لیزر موهای زائد را شامل می شود.

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد دست، لیزر پا، لیزر زیر بغل، لیزر بیکینی و غیره می تواند عوارضی برای افراد به همراه داشته باشد. برای کم کردن درد و ناراحتی های احتمالی، بهتر است که نکات مراقبتی پس از لیزر موهای زائد را در نظر داشت. این موارد عبارتند از:

کمپرس خنک پس از لیزر موهای زائد

برای این که بتوانید درد خود را تسکین دهید و تورم پوستی را کم کنید، باید از کمپرس آب یخ استفاده کنید. البته می توانید از یخ پیچیده شده در یک پارچه خشک هم استفاده کنید. بهترین کار این است که کمپرس را چند بار در روز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ناحیه درمان قرار دهید تا عوارض جانبی کم شود.

استفاده از لباس های گشاد در زمان درمان

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد شامل موارد مختلفی می شود. یکی از این گزینه ها استفاده از لباس های گشاد در روز درمان است. چرا که تا چند روز پس از درمان، فولیکول های مو، گرمای لیزر را حفط می کند. پس بهتر است در این مدت لباس های گشاد بپوشید تا از اصطکاک و تحریک پوست شما جلوگیری شود.

استفاده از آب ولرم پس از لیزر موهای زائد

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به مدت ۴۸ ساعت پس از لیزر موهای زائد از آب خنک یا ولرم استفاده کنید. آب داغ پس از لیزر می تواند منجر به سوزاندن و تاول زدن پوست شود. برای این که بتوانید از تحریک پوست خود جلوگیری کنید، باید زمان دوش گرفتن و شستن صورت صرفا از آب ولرم استفاده کنید.

در همین رابطه بخوانید: بهترین پماد بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد و صبر بین درمان ها

حداقل باید چهار هفته برای درمان بعدی لیزر موهای زائد بدن صبر کنید. بیماران بسیاری هستند که برای دست یافتن به نتایج طولانی مدت به حداقل شش درمان نیاز خواهند داشت. اما نکته مهم تر این است که باید چهار تا شش هفته از هم فاصله داشته باشند تا نتایج درستی ایجاد شود.

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد و صبر بین درمان ها

دوری از آفتاب

مثل آب داغ که در بخش قبل توضیح دادیم، آفتاب و گرما هم می تواند پس از لیزر موهای زائد منجر به سوزاندن پوست و تحریک بیشتر آن شود. از این  رو نکته مهم این است که باید تا چند روز پس از لیزر درمانی از هر دوی آن ها دوری کنید. اگر قصد دارید زمانی را خارج از منزل بگذرانید بهتر است که از کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید. شما باید بدانید که چطور از یک ضد آفتاب استفاده کنید. چه مقدار از آن را مصرف کنید و بهترین محصولات ضد آفتاب کدام هستند. در این زمینه بهترین کار این است که با پزشک متخصص خود در این زمینه مشورت کنید.

در این باره این مطلب را هم بخوانید: قبل از لیزر موهای زائد چه کارهایی باید انجام دهیم؟

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد و ممنوعیت انواع لویسیون ها

پس از این که لیزر موهای زائد را انجام دهید، پوست شما حساس می شود و برای این که بهبود پیدا کنید، نیاز به زمان خواهید داشت. برای این که از سوختگی، بثورات پوستی، برآمدگی ها و سوزش جلوگیری کنید، بهتر است که به مدت چند روز ار برنزه کننده استفاده نکنید. نکته مهم دیگر این است که به مدت ۴۸ ساعت، لوسیون های دارای عطر و خوشبو کننده استفاده نکنید. عطر ها روی پوست می توانند مشکلاتی را پدید بیاورند. زمانی که پوست در حساس ترین شرایط ممکن خود است، می تواند باعث قرمزی و تغییر رنگ شود. از جمله مواردی که نباید از آن ها استفاده شود، انواع دئودورانت است.

سخن آخر

لیزر موهای زائد امروزه به یکی از محبوب ترین روش ها برای رفع موهای زائد تبدیل شده است. این روش بسیار سریع است و تاثیر زیادی دارد. نتایج آن نیز بسیار ماندگار می باشد. اما نکته مهم تر این است که باید بدانید چگونه مراقبت بعد از لیزر موهای زائد را انجام دهید تا از اثرات مطلوب اطمینان حاصل کنید. جهت دریافت خدمات لیزر موهای زائد در شهرک گلستان از سایت ما بازدید کنید.

منبع:

How to Properly Care for Your Skin After Laser Hair Removal

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای