09926262619

خارش بعد از لیزر موهای زائد را چگونه برطرف کنیم؟

آیا نگران برآمدگی ها و خارش بعد از لیزر موهای زائد هستید؟ لیزر موهای زائد، لیزر دست، لیزر پا و سایر نقاط بدن، یکی از روش های کلی ایمن و دارای تاثیر بسیار برای از بین بردن موهای زائد و جلوگیری از رشد در ادامه است. بسیاری از افراد، این روش را می توان راه حلی دائم برای رشد موهای ناخواسته دانست. در ادامه این نوشته از وب سایت مادام لیزر ما به این سوال پاسخ می دهیم که خارش بعد از لیزر موهای زائد را چگونه برطرف کنیم؟

با اولین تماس، با کلینیک تخصصی مادام لیزر از تخفیف ویژه ای بهرمنده شود

خارش بعد از لیزر موهای زائد

در کلینک مادام لیزر از تجهیزات و دستگاه های به روز از جمله دستگاه لیزر رادو پلاس استفاده می شود، برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

لیزر موهای زائد بدن

لیزر، روشی است که در آن از یک پرتو متمرکز نور یعنی لیزر برای هدف قرار دادن و از بین بردن فولیکول های مو استفاده می شود. سیستم لیزر با انتشار انرژی نور این کار را انجام می دهد که در نهایت به وسیله رنگدانه موجود در ملانین مو جذب خواهد شد.  در این فرایند، انرژی نور به گرما تبدیل می شود که در راستای فعالیت لیزر، منجر به آسیب فولیکولی می شود. زمانی که فولیکول های مو آسیب ببینند، رشد مجدد مو ممکن نخواهد بود.

لیزر موهای زائد برای بخش هایی از بدن انجام می شود که وجود موها می تواند برای افراد ناخوشایند باشند. اما بیشتر افرادی که از لیزر موهای زائد استفاده می کنند، شکایتی از خارش بعد از لیزر موهای زائد و برآمدگی های روی پوست خود دارند. گرچه این موارد عوارضی هستند که به صورت رایج دیده می شوند، اما می توانند ناخوشایند و ناراحت کننده هم باشند. اگر شما با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، در ادامه این نوشته از وب سایت مادام لیزر با ما همراه شوید.

چه چیزی منجر به خارش بعد از لیزر موهای زائد و برآمدگی پوست می شود؟

همان طور که اشاره کردیم، درمان از طریق لیزر موهای زائد با آسیب رساندن یا از بین بردون فولیکول ها پیش می رود که از رشد دوباره موها جلوگیری می کنند. این فولیکول ها در طبیعی ترین حالت بدن به پوست اتصال دارند. به همین دلیل است که پوست نسبت به تغییرات آن واکنش نشان می دهد. در بخش هایی که اشعه لیزر به آن خورده است، می توان آسیب، تورم و یا حساسیت را دید. به همین دلیل می توان همراه با هایپرپیگمانتاسیون، تحریک پوست و خارش بعد از لیزر موهای زائد می تواند یکی از عوارض ر ایج درمان های مبتنی بر لیزر باشه.

برخی افراد ممکن است از این برجستگی ها نگران شوند. اما طبیعی هستند و خود به خود رفع خواهند شد. اگر همراه با خارش بودند باید بدانید که نباید آن ها را خراشید.

چگونه خارش بعد از لیزر موهای زائد را برطرف کنیم؟

برجستگی های پوستی و خارش از جمله عواض شایع در لیزر موهای زائد هستند. شاید قابل پیشگیری نباشند. اما می توان به راحتی آن ها را با برخی تکنیک ها برطرف کرد. این موارد به شرح زیر هستند:

خارش بعد از لیزر موهای زائد

👈 بیشتر بخوانید: مزایای نور درمانی چیست و چگونه کار می کند؟

دوری از نور خورشید

قبل و پس از درمان یکی از بهترین روش ها برای رفع خارش، دوری از قرار گرفتن در نور خورشید است. بخش هایی از بدن که تحت تاثیر نور خورشید هستند، می توانند سوخته شوند و یا تغییر رنگ دهند. چرا که رنگدانه می تواند لیزر را جدب کند. از این رو باید از کرم های ضد آفتاب خصوصا قبل از انجام لیزر استفاده شود.

از حوله های سرد، کمپرس یخ و ژل ها استفاده کنید

یکی از روش های مهم برای رفع خارش بعد از لیزر موهای زائد استفاده از حوله تمیز و سرد، کمپرس یخ و یا ژل های ترمیم  کننده است. باید آن ها را روی بخش های آسیب دیده بگذارید. این روند می تواند برای کاهش درد و تورم مهم باشد. همچنین خارش های همراه با برآمدگی ها را هم کاهش می دهد.

استفاده از تیلننول یا سایر داروهای بدون نسخه

اگر خارش بعد از لیزر موهای زائد شما را بسیار اذیت کرد و بدتر شدید، بهتر است که از تیلنول یا باقی داروهای بدون نسخه استفاده کنید. اگر ناراحتی تان بیشتر شد می توانید از داروهای مسکن برای آرامش خود استفاده کنید. البته بهترین قدم این است که باید با پزشک خود مشورت کنید.

تا ۲۴ ساعت از محصولات آرایشی استفاده نکنید

با توجه به این که خارش و قرمزی وجود دارد،  بهتر است از آرایش و محصولات پوستی خودداری کنید. این محصولات منجر به تحریک دوباره پوست می شوند و می توانند مشکلاتی را پدید بیاورند.

سخن آخر

خارش بعد از لیزر موهای زائد و برآمدگی های پوستی نباید منجر به نگرانی شوند. هر مدل از اختلال طبییعی در هر قسمت از پوست می تواند واکنشی ایجا کند. اما اگر به دنبال داشتن پوستی بدون مو هستید کمی درد مشکلی پیش نمی آورد. جهت دریافت خدمات لیزر موهای زائد در شهرک راه آهن از سایت کلینیک پوست و موی مادام لیزر بازدید کنید.

منبع:

itching after laser hair removal

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای