09926262619

پاک کردن تاتو با لیزر در مقایسه با روش های دیگر

پاک کردن تاتو از طریق راه های مختلفی انجام می شود. همانطور که در مقاله های قبل اشاره کردیم یکی از راه های پاک کردن تاتو استفاده از لیزر درمانی است. البته لیزر درمانی برای جوان سازی پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حذف خالکوبی با لیزر یک روش زیبایی معروف است که دارای امنیت بالا و تأثیر زیاد است.

همچنین انجام آن تنها چند دقیقه طول می کشد. در این مقاله  ما با نحوه پاک کردن تاتو با لیزر آشنا می شوید. آیا تا به حال خالکوبی قدیمی را دیدید که تا حدی محو شده باشد؟ خالکوبی ها به طور طبیعی با گذشت زمان محو می شوند زیرا سیستم ایمنی بدن تشخیص می دهد که جوهر خالکوبی یک ماده خارجی است و سعی می کند ذرات جوهر را حذف کند. امروز ما در وبسایت مادام لیزر در ارتباط با پاک کردن تاتو با لیزر و تفاوت آن با دیگر روش ها صحبت می کنیم.

پاک کردن تاتو با لیزر در کشورهای اروپایی

👈بیشتربخوانبد: تاثیر لیزر بر سفید کردن واژن

روش پاک کردن تاتو با لیزر چگونه است؟

پاک کردن خالکوبی با لیزر با شکستن جوهر تاتو به قطعات کوچکتر که راحت تر پاک می شوند، روند طبیعی را سرعت می بخشد. جوهر تاتو در عمیق ترین لایه پوست به دام می افتد. هنگامی که خالکوبی اعمال می شود، ذرات جوهر با یک سوزن به اعماق مختلف این لایه زیرین وارد می شوند. هنگامی که نور لیزر پاک‌کننده خالکوبی روی پوست اعمال می‌شود، گرم می‌شود و جوهری را که ابتدا به داخل پوست می‌رسد خرد می‌کند.

به عبارت دیگر، کم عمق ترین لایه های جوهر قبل از عمیق ترین لایه ها در پوست حذف می شوند. برای نفوذ به تمام اعماق مختلف جوهر در یک خالکوبی چندین درمان لازم است. اگر خالکوبی به خصوص تیره یا پررنگ باشد، در مقایسه با تاتوهای سایه دار با تراکم جوهر کمتر، به درمان های بیشتری برای حذف جوهر نیاز دارد.

پاک کردن تاتو با لیزر در کشورهای اروپایی

نزدیک به 30 درصد از مردم در آمریکا حداقل یک خالکوبی دارند. اما همه آن‌ها از خالکوبی خود راضی نیستند. 25 درصد از کسانی که خالکوبی دارند می گویند از انجام آن پشیمان هستند. تکنیک‌های حذف خالکوبی با لیزر می‌توانند به طور قابل توجهی ظاهر تاتو ناخواسته شما را با حداقل عوارض جانبی کاهش دهند. خالکوبی های کوچکتر به پالس های کمتری نیاز دارند در حالی که خالکوبی های بزرگتر برای پاک کردن آن‌ها نیاز به تعداد پالس بیشتری دارند. در هر صورت، برای خلاص شدن از شر یک خالکوبی، چندین درمان لازم است. پس از هر بار مراجعه، خالکوبی شما باید به تدریج کم تر شود.

اثرات جانبی پاک کردن تاتو

لیزر درمانی اغلب ایمن‌تر از بسیاری از روش‌های حذف تاتو مانند برداشتن، درم ابریژن یا سالابریژن است. زیرا لیزر درمانی به طور انتخابی رنگدانه‌های خالکوبی را درمان می‌کند. همچنین عوارض جانبی بسیار کمی دارد. با این حال، شما باید این عوامل را در تصمیم خود در نظر بگیرید:

  • حذف خالکوبی شما در معرض خطر عفونت است. همچنین احتمال کمی وجود دارد که حذف دائمی داشته باشید.
  • بعید است که خالکوبی شما به طور کامل پاک شود. در بسیاری از موارد، برخی از رنگ ها ممکن است به طور موثرتری نسبت به سایرین حذف شوند. برای مثال خالکوبی های آبی و سیاه به خوبی به لیزر درمانی پاسخ می دهند.
  • ممکن است در نهایت دچار هیپوپیگمانتاسیون شوید، به این معنی که پوستی که تحت درمان قرار می گیرد رنگ پریده تر از پوست اطراف آن است. همچنین ممکن است هیپرپیگمانتاسیون داشته باشید که پوست آسیب دیده را تیره تر از بقیه پوست شما می کند.

خالکوبی های زیبایی مانند خط لب، خط چشم و ابرو ممکن است در واقع پس از درمان تیره تر شوند. آن‌ها با گذشت زمان تمایل به محو شدن دارند.

✍آیا از فواید میکرونیدلینگ بر جوانسازی پوست اطلاع دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کلیک کنید.

پاک کردن تاتو

برای پاک کردن تاتو یک پزشک معتبر پیدا کنید

جهت اطمینان از درمان و مراقبت مناسب، یک متخصص پوست یا مرکز جراحی زیبایی معتبر پیدا کنید. در صورت امکان، از پزشک مراقبت های اولیه خود برای یک متخصص پوست یا مرکز جراحی پوست که در پاک کردن خالکوبی تخصص دارد، توصیه کنید.

بیمه برای پاک کردن تاتو

از آنجایی که حذف خالکوبی در اکثر موارد یک گزینه شخصی است، اکثر شرکت های بیمه این فرآیند را پوشش نمی دهند مگر اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد. پزشکان یا مراکز جراحی که پاک کردن خالکوبی را انجام می دهند نیز ممکن است به پرداخت کامل در روز عمل نیاز داشته باشند. اگر قصد پاک کردن خالکوبی را دارید، حتماً در مورد هزینه‌های مرتبط با آن صحبت کنید. همچنین قبل از انجام هر گونه درمان، تمام هزینه‌ها را به صورت کتبی دریافت کنید.

✔برای دریافت خددات لایه برداری و پاکسازی پوست با لیزر کلیک کنید.

رایج ترین روش های پاک کردن تاتو

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

سالابریژن و درم ابریژن

قدیمی ترین روش پاک کردن خالکوبی که هنوز هم استفاده می شود سالابریشن است. این شامل ساییدگی اپیدرم و درم با محلول مبتنی بر نمک است. درم ابریژن بسیار شبیه است با این تفاوت که از روشی مکانیکی استفاده می کند که شامل ساییدن اپیدرم و درم با ابزار مکانیکی چرخان است. سالابریژن و درم ابریژن بسیار دردناک هستند و باعث آسیب طولانی مدت قابل مشاهده به اپیدرم می شوند.

برداشتن پوست

برداشتن پوست به برداشتن پوست خالکوبی شده با جراحی اشاره دارد. این روش زخمی بر جای می گذارد که اندازه آن بسته به اندازه خالکوبی ممکن است متفاوت باشد. برای مناطق بزرگتر تا حدودی دشوار یا غیرممکن است. پیوند پوست را می توان با برداشتن پوست نیز انجام داد.

پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو و تزریق زیر پوستی محلول ها

تزریق زیر پوستی محلول های مبتنی بر اسید گلیکولیک یا سایر محلول های مایع شامل تزریق این محلول ها به زیر پوست است. به طوری که ممکن است بر جوهر خالکوبی تأثیر بگذارد. این محلول‌ها اغلب بر روی اپیدرم و درم اثر می‌گذارند و ممکن است جای زخم‌های طولانی‌مدت یا علائم سوختگی باقی بگذارند. علاوه بر این، اثربخشی این روش به طور مداوم ثابت نشده است.

کرم پاک کننده خالکوبی و پاک کردن تاتو

یک کرم پاک کننده خالکوبی ممکن است جذاب باشد. با این حال، جدا کردن جوهر با کرم، صرف نظر از نوع (لایه برداری، TCA یا موارد دیگر) بسیار دشوار است. در بهترین حالت ممکن است جوهرهای واقع در اپیدرم را به صورت سطحی محو کنند.

پاک کردن تاتو با لیزر توسط از بین برد جوهر مرئی

اگر قبلاً سعی کردید تاتوی خود را با لیزر پاک کنید و خالکوبی هنوز وجود دارد، نگران نباشید. کارشناسان مختلف در درمان مراجعین با انواع برداشت های قبلی که ممکن است به پوست آسیب برساند یا زخم بزند، بسیار مجرب هستند. پزشکان می‌توانند هر جوهر مرئی را حذف کنند و در برخی موارد می‌توانند بافت را با خود لیزر و با استفاده از روش میکرودرم ابریژن برای کمک به پوست در تولید مجدد کلاژن کاهش دهند.

برای پاک کردن تتو با لیزر کیوسوئیچ در شهرک راه آهن با ما در تماس باشید.

 

🎇منبع:

TATTOO REMOVAL: TIPS FOR RECOVERY

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای