09926262619

تاثیر رژیم غذایی مناسب در کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد

 

کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد چه برای لیزرموهای زائد صورت یا پا و غیره می تواند از طریق راه حل های مختلفی انجام شود. لیزر موهای زائد یک روش زیبایی محبوب است که نتایج طولانی مدت کاهش موهای زائد را ارائه می دهد. این شامل استفاده از انرژی لیزر برای آسیب رساندن به فولیکول های مو است که رشد مو را کند یا به طور کلی متوقف می کند. در حالی که این درمان به طور کلی ایمن و موثر است. اما برخی از افراد ممکن است پس از عمل دچار کبودی یا تغییر رنگ روی پوست خود شوند. در این مقاله و در وبسایت مادام لیزر نکاتی را در مورد نحوه مقابله با کبودی پس از لیزر موهای زائد بررسی خواهیم کرد.

برای دریافت نوبت و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

آشنایی با کبودی بعد از لیزر موهای زائد

کبودی یکی از عوارض رایج لیزر موهای زائد است. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که نور و انرژی موجود در لیزر به رگ های خونی پوست آسیب می رساند و باعث نشت آن‌ها می شود. این می تواند منجر به ظهور لکه های بنفش یا قرمز روی پوست شود که ممکن است در لمس حساس یا دردناک باشد. کبودی معمولاً در عرض چند ساعت یا چند روز پس از درمان رخ می دهد و می تواند تا دو هفته ادامه یابد.

درمان و کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد

 

آماده سازی برای لیزر موهای زائد

یکی از بهترین راه ها برای کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد این است که پوست خود را از قبل آماده کنید. این شامل اجتناب از برخی داروها، مکمل ها و فعالیت هایی است که می توانند خطر کبودی را افزایش دهند. در این‌جا چند نکته برای کمک به آمادگی برای لیزر موهای زائد وجود دارد:

از مصرف داروها و مکمل های رقیق کننده خون خودداری کنید

برخی داروها و مکمل ها می توانند خون شما را رقیق کنند و آن را مستعد کبودی کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل های روغن ماهی. حداقل یک هفته قبل از جلسه لیزر موهای زائد باید از مصرف این داروها و مکمل ها خودداری کنید.

برای کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید

الکل و سیگار نیز می توانند خطر کبودی را افزایش دهند. آن‌ها می توانند بر توانایی بدن شما برای بهبودی تأثیر بگذارند و رگ های خونی شما را شکننده تر کنند. حداقل یک روز قبل و بعد از جلسه لیزر موهای زائد باید از نوشیدن الکل و سیگار خودداری کنید.

از فعالیت های شدید خودداری کنید

فعالیت‌های شدید مانند ورزش، بلند کردن اجسام سنگین و رابطه جنسی شدید می‌تواند جریان خون را در پوست افزایش دهد. در ادامه نیز می‌تواند آن را بیشتر مستعد کبودی کند. برای کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد حداقل یک روز قبل و بعد از جلسه لیزر موهای زائد باید از انجام این کارها خودداری کنید.

درمان و کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد

اگر بعد از لیزر موهای زائد دچار کبودی شدید، چندین کار وجود دارد که می توانید برای کاهش علائم انجام دهید. در این‌جا چند نکته در مورد نحوه درمان کبودی پس از لیزر موهای زائد وجود دارد:

✍ پیشنهاد ما : کلینیک مادام لیزر، مرکز لیزر موهای زائد دز چیتگر با استفاده پلاسما جت پوست را سفت و باعث تحریک تشکیل

کلاژن جدید می شوند

از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس سرد می تواند به کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد کمک کند. می توانید از یک کیسه منجمد یا یک پارچه با یخ پیچیده شده یا یخ در یک حوله برای استفاده در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. آن را هر بار 10-15 دقیقه، چند بار در روز بگذارید.

استفاده از کرم آرنیکا

کرم آرنیکا یک ضد التهاب طبیعی است که می تواند به کاهش کبودی و تورم کمک کند. برای کمک به کاهش علائم می توانید آن را چندین بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

برای کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد از مسکن های بدون نسخه مصرف کنید

مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می‌توانند به کاهش درد همراه با کبودی کمک کنند. دوز توصیه شده روی بسته بندی را حتما رعایت کنید و از مصرف آن‌ها با معده خالی خودداری کنید.

این مطالب هم می تواند مفید باشد:

 

از نور خورشید و گرما دوری کنید

نور خورشید و گرما می توانند کبودی را بدتر کنند و بهبودی را برای بدن شما دشوارتر کنند. حداقل یک روز پس از لیزر موهای زائد، باید از قرار گیری در معرض مستقیم نور خورشید و گرما، از جمله دوش آب گرم یا حمام، خودداری کنید.

چه زمانی باید به دنبال مراقبت پزشکی بود؟

در حالی که کبودی پس از لیزر موهای زائد یک عارضه جانبی رایج است، مهم است که بدانید چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. اما در برخی موارد، کبودی می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای جدی تر، مانند لخته شدن خون یا عفونت باشد. در صورت تجربه هر یک از موارد زیر باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

  • درد یا ناراحتی شدید
  • تورم یا قرمزی که با گذشت زمان بدتر می شود
  • چرک یا تخلیه از ناحیه آسیب دیده
  • تب یا سایر علائم عفونت

اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، فوراً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

?بیشتر بخوانید: کاربردهای مختلف لیزر رادو پلاس در درمان و زیبایی

رژیم غذایی برای کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد

درمان با لیزر رنگی پالسی و سایر روش های زیبایی منجر به کبودی قابل توجهی می شود. ادعاهایی در مورد اثربخشی ویتامین K موضعی در پیشگیری و تسریع از بین بردن کبودی صورت گرفته است. با این حال، برخی مطالعات به طور دقیق نمی تواند این ادعا را ثابت کند. هدف از این مطالعه بررسی اثرات ویتامین K موضعی در مقابل دارونما در پیشگیری و پاکسازی پورپورای ناشی از لیزر است.

کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد
کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد

مطالعات و تحقیقات درباره تاثیر رژیم غذایی بر کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد

در این مطالعه به طور مجموع 22 بیمار وارد مطالعه شدند. بیماران به دو گروه قبل و بعد از درمان تقسیم شدند. 11 بیمار در گروه قبلی به مدت 2 هفته قبل از لیزر درمانی، به سراغ مواد غذایی دارای ویتامین K رفتند. برخی از آن ها حتی کرم های محتوی ویتامین K را به نیمی از صورت خود زدنند و دو بار در روز استفاده کردند.

گروه دوم به مدت 2 هفته پس از لیزر درمانی همان روش را دنبال کردند. در روز آخر، همه افراد تحت روش درمانی برای تلانژکتازهای صورت با استفاده از لیزر رنگی پالسی 585 نانومتر قرار گرفتند. کبودی توسط بیمار و پزشک با استفاده از مقیاس آنالوگ بصری در روزهای 0، 3، 7، 10، 14 و 17 ارزیابی شد.

با کلینیک مادام لیزر پوستی زیبا داشته باشید

تفاوت درمان با ویتامین K در کاهش کبودی پس از لیزر موهای زائد

گروه تحت درمان با ویتامین K موضعی قبل از لیزر درمانی، تفاوت بیشتری در کبودی در مقایسه با دیگر افراد نشان نداد. با این حال، گروه تحت درمان با کرم ویتامین K پس از درمان با لیزر، در مقایسه با سمت دیگر، به طور قابل توجهی از شدت کبودی کمتری برخوردار بود. اگرچه درمان با مواد غذایی دارای ویتامین K از کبودی صد در صد بعد از لیزر جلوگیری نکرد. اما استفاده از کرم ویتامین K بعد از لیزر، شدت کبودی را به ویژه در روزهای اولیه استفاده کاهش داد.

? منبع:

Ways to deal with bruising after laser hair removal

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای