09926262619

عوارض لیزر موهای زائد بدن چیست؟

عوارض لیزر در رفع موهای زائد بدن همیشه مورد توجه خانم ها است. این متد با روش های بسیار زیادی ممکن است که می تواند شما را خسته کند. مانند اصلاح با ژیلت. در این صورت است که می توانید از لیزر موهای زائد استفاده کنید. این تکنیک که عموما به وسیله متخصصین پوست و افراد فاجد شرایط انجام می شود با تاثیری که روی فولیکول مو می گذارد از رشد موهای زائد جلوگیری می کند.

بی خطر بودن و بی عوارض بودن این روش برای افراد زیادی مشخص شده است. اما برخی عوارض لیزر موهای زائد بدن را به خود اختصاص داده است که طولانی مدت هم نیستند. اما گفتگو درباره عوارض جانبی درمان با دستگاه های لیزر موهای زائد زیاد است.

عوارض جزئی پس از پایان روند درمان ممکن است در افراد دیده شود اما چالش های سخت کمتر دیده می شوند. در ادامه این نوشته از مادام لیزر به این سوال پاسخ می دهیم که عوارض لیزر موهای زائد بدن چیست؟

کاری که لیزر موهای زائد می کند استفاده از پالس های کوچک و همراه با گرمای بسیار زیاد است. این روش پس از انجام کار رفع موهای زائد می تواند منجر به بروز برخی عوارض جانبی موقت شود. شایع ترین مدل های عوارض تغییر رنگدانه و همچنین تحریک پوستی است.برای آشنایی با خدمات کلینیک موهای زائد مادام لیزر وارد شوید

برخی از شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد بدن

اما می توان گفت برخی عوارض جانبی لیزر موهای زائد عبارتند از:

1.قرمزی و تحریک

تحریک موقت می تواند یکی از اثرات جانبی حذف موهای زائد با لیزر باشد. حتی این امکان وجود دارد که در بخش تحت درمان شما شاهد قرمزی و تورم کمی هم شوید. اما خبر خوب این که اثرات جزئی هستند. مانند سایر روش های حذف موهای زائد مثلا اپیلاسیون که می توانید این تحریک ها را ببینید.

برای این که از این عوارض جلوگیری شود، ممکن است برای شما کرم های بی حسی قبل از شروع درمان استفاده شود. توجه کنید که معمولا سوزش ایجاد شده پس از چند ساعت از گذشت روند درمانی از بین می رود.

می توانید با استفاده از کمپرس سرد، کمی به کاهش تورم و درد کمک کنند. اما نکته مهم تر این که اگر عوارض جانبی سخت تری مشاهده کردید باید حتما با پزشک در ارتباط باشید.

2.تغییر رنگدانه ها از عوارض لیزر موهای زائد بدن

لیزر موهای زائد می تواند تاثیر خاصی بر پوست شما داشته باشد. رنگدانه های پوست می تواند به سمت روشن و یا تیره شدن بروند. اگر پوست شما روشن باشد ممکن است لکه های تیره تری را روی پوست خود ببینید.

برعکس این موضوع هم برای اشخاصی که پوست تیره تر دارند مشخص می شود. نکته بسیار مهم این که بدانید تغییرات این چنینی موقت هستند و نیازی به نگران شدن شما نخواهد بود.

شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد بدن

3. پوسته پوسته شدن

یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد بدن، پوسته پوسته شدن در بخشی است که درمان برای آن صورت گرفته است. این مشکل عموما جدی نیست و به راحتی برطرف می شود. اما دیده شده است که در برخی موارد، می تواند مشکلاتی مانند دلمه یا زخم هم ایجاد کند. رفع این عارضه با مراقبت از ناحیه درمان به وسیله کرم های مرطوب کننده ممکن است. دقت کنید که باید این ناحیه را از هر عارضه دیگری دور نگه داشت.

نادرترین عوارض لیزر موهای زائد بدن

عوارض لیزر موهای زائد بدن در موارد نادری می تواند شدت پیدا کند. نکته مهم این است که اگر شما از لیزرهای خانگی استفاده کنید یا در کلینیک های غیر معتبر و افراد غیر مجرب برای لیزر اقدام کنید شرایط سخت می شود. در این حالت است که ممکن است دچار عوارض شدید شود. اصلی ترین عوارض لیزر موهای زائد بدن در حالت های سخت عبارتند از:

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه درمان: گاهی اوقات این اثر با ریزش مو بعد از عمل اشتباه گرفته می شود
  • تغییرات در بافت کلی پوست: اگر اخیراً برنزه شده باشید، ممکن است در معرض خطر بیشتری باشید.
  • جای زخم: این بیشتر در افرادی که پوست آن ها تمایل به زخم شدن آسان دارند دیده می شود.
  • تاول و پوسته پوسته شدن پوست: این اثرات ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب خیلی زود پس از عمل لیزر ایجاد شود.

این عوارض جانبی را با پزشک خود در میان بگذارید. اگرچه آنها بسیار غیر معمول هستند، اما آگاهی از آنها ایده خوبی است. در صورت بروز هر یک از این علائم پس از لیزر موهای زائد با پزشک خود تماس بگیرید.

این موارد می تواند برای شما مفید باشد:

درمان با لیزر موهای زائد عموما در دوران بارداری توصیه نمی شود. دلایل بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. اولین دلیل این است که هیچ گونه مطالعه انسانی در این زمینه صورت نگرفته تا بتواند ایمنی لیزر را در زمان بارداری نشان دهد.

عوارض لیزر موهای زائد بدن ممکن است در روند بارداری به شیوه های دیگری خود را نشان دهد. در دوره بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که رخ می دهند، برخی نواحی مانند سینه ها و شکم دارای رشد موی بیشتری خواهند بود که البته پس از مدتی خود به خود می ریزند.

پس بهتر این است که تا پایان بارداری خود صبر کنید. شاید نیاز به درمان های خاص نباشد. بهتر است که برای درمان با لیزر موهای زائد تا پس از بارداری صبر کنید.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود؟

لیزر موهای زائد منجر به ناباروری افراد نمی شود. با توجه به این که تنها سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهد پس تشعشعات ناشی از آن نمی تواند به اندام های بدن نفوذ داشته باشد. از این رو خطری برای شما نخواهد داشت. با این حال اگر تمایل به بارداری دارید در زمینه های مختلف بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید.

آیا سرطان از عوارض لیزر موهای زائد بدن است؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای افراد مختلف پیش بیاید این است که آیا لیزر می تواند منجر به سرطان شود. باید گفت خیر. این افسانه ای بیش نیست که لیزر موهای زائد می تواند منجر به بیماری سرطان شود. این روش حتی گاهی اوقات برای رفع مشکلات سرطانی هم به کار می رود.

سیستم و فناوری لیزر برای رفع موهای زائد تنها فولیکول را مورد هجوم قرار می دهد و به بافت های بدن آسیبی نمی رساند. از این رو خطر ابتلا به سرطان را نخواهد داشت.

سخن آخر

در این نوشته ما در ارتباط با عوارض لیزر موهای زائد بدن صحبت کردیم. به طور کلی، لیزر موهای زائد برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. به عنوان یک اقدام احتیاطی، نباید این عمل را در نزدیکی چشم یا در دوران بارداری انجام دهید. در صورت بروز علائم نادر پس از لیزر موهای زائد به پزشک مراجعه کنید.

همچنین، بدانید که این روش حذف دائمی را تضمین نمی کند. ممکن است نیاز به درمان های بعدی داشته باشید.اگر به دنبال مرکز لیزر موهای زائد در چیتگر هستید وارد شوید

منبع:

bruising after laser hair removal

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای